Úgy látszik az oltások népszerűsítése nem az egyetlen célja a Bill és Melinda Gates Alapítványnak. Legújabb projektjük keretében egy olyan kutatást támogatnak, amelynek célja bizonyos ingerek által kiváltott érzelmeket és fizikai reakciókat nyomon követő karkötők kifejlesztése. A Washington Post cikke szerint a Gates Alapítvány szép csendben már 1 millió dollárt költött a biometrikus karkötők kutatására, ami örökre megváltoztathatja a diákok tanulási és a tanárok tanítási módszereit.

Tavaly ősszel a Gates Alapítvány több mint félmillió dollárt adott a South Carolina-i Clemson Egyetemnek, majd 600 millió dollárt az (amerikai) Országos Oktatási Kutatóközpontnak (NCTL), amely a diákok teljesítőképességének fejlesztésével foglalkozik. Mindkét adományt a „galvanikus bőrreakciós” karkötők hatékonyságának kutatására adták, ami a diákoknak a tanulási eszközökre adott fiziológiai reakcióit elemzi.

Az elmélet lényege, hogy például, amikor a tanár új tananyagot mutat be a diákoknak, a karkötő érzékeli a bőr és a test elektromos töltését és ez alapján megállapítja, milyen hatékonyan sajátítják el az egyes tanulók a kapott információt. A karkötő esetenként a diák agyában végbemenő különböző kognitív reakciókat is érzékel, amelyek jelzik, hogy az adott tanítási módszer mennyire hatékony, illetve mennyire hatékonyan vonja be a diákot saját tanulási képességeinek megfelelően.

A karkötők a maradék emberiességet is eltörlik az oktatásból.

Első hallásra úgy tűnhet, hogy a karkötő akár javíthatna is az oktatás színvonalán az Egyesült Államokban. Végtére is mi rossz van abban, ha megfigyelik a diákok külső behatásokra adott érzelmi és kognitív reakcióit az oktatási módszerek fejlesztése érdekében?

Ugyanakkor, ha belegondolunk, a diákok ilyen jellegű megfigyelése a maradék emberiességet is kiölheti az oktatásból. A szabványosított dolgozatok és vizsgák, a számalapú értékelés és egyéb eredményfüggő oktatási formák szinte teljesen kizárták az emberi tényezőt az oktatásból.

A karkötő azt is eredményezheti, hogy a tananyag összeállításánál nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, amit a diákok akarnak, nem pedig arra, amire szükségük van. A diákok érzelmi reakciói alapján mérni fel egy tanár teljesítményét hibás megközelítés és számos felkészült, veterán oktatót foszthat meg munkájától.

Mi lehet a kezdeményezés hátterében?

Amikor a karkötő-projekt és a Gates alapítvány finanszírozása először a figyelem középpontjába került, a technológia támogatói tagadták, hogy használatuk bármilyen negatív hatással lehetne az oktatás környezetére. A Forbes magazin nemrég megjelent cikke például Deborah Veney Robinson-t, a Gates Alapítvány kommunikációs igazgatóját idézve azt írja, hogy a karkötőket nem a tanári teljesítmény mérésére alkalmaznák, mint ahogyan azt az ellenzők állítják.

Ha azonban nem a tanári teljesítmény mérésére valók, akkor mire? Ezt a kérdést teszi fel számos oktató és kutató jelenleg. Egy dologban biztosak lehetünk: a Gates Alapítványnak valami határozott terve van a karkötőkkel, amit nem szeretnének közölni a nyilvánossággal.

„Miért akarnak vezeték nélküli érzékelővel ellátott karkötőt a gyerekeknek és a tanároknak, ami méri a fizikai reakciókat?” kérdezi Diane Ravitch, a New York Egyetem pedagógia professzora, akinek komoly kétségei vannak a Gates Alapítvány szándékait illetően. „Mi a célja a kutatásnak? Nem értem mire valók azok a karkötők.”

Figyelembe véve a Gates Alapítvány egyéb projektjeit, nem túl vakmerő gondolat azt feltételezni, hogy egy napon ezeket a karkötőket arra használnák, hogy kigyomlálják például az oltásprogramokat, vagy a hamis környezetvédelmi kampányokat ellenző diákokat vagy tanárokat. Azáltal, hogy megfigyelik, mit tanítanak a tanárok és erre hogyan reagálnak a diákok, Nagytestvér elvileg folyamatosan nyomon követheti mi megy végbe az emberek fejében, ami igencsak nyugtalanító következményekkel járhat.

Mennyi idő múlva fogják a karkötőket kötelezővé tenni? Mi lenne, ha idővel a karkötők apró elektromos sokkal „térítenék észhez” az „alkalmatlankodó” diákokat? Tényleg „Szép új világ” vár ránk és a Gates házaspár segít előkészíteni a terepet hozzá.

Forrás: idokjelei.hu Kattintson ide...

Kapcsolódó blog bejegyzésünk:

Miért nem oktatnak az iskolák? Kattintson ide...

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 728 692 megtekintés

Videó: 48 936 957 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7029241

Jelenleg az oldalon

4
Online

Interreg CE1013 REFREsh