Az Amazon Go rendszerének technológiáját eddig csak kisebb boltokban próbálták ki, de már nagy alapterületű áruházakban is tesztelik.

A The Wall Street Journal közölte, hogy nagy szupermarketekben is tesztelik az Amazon Go rendszert, amely térfigyelő kamerákra és fejlett algoritmusokra épül - utóbbi regisztrálja azt, hogy ki és milyen termékeket vesz le a polcokról. Az alapterület növelése azt jelenti, hogy a háttérben működő számítógépeknek egy időben több tárgyat is fel kell ismernie és követnie. Az Amazon ezért létrehozott Seattle városában egy boltot, amely legalább olyan nagy és komplex, mint egy szupermarket. A program célja, hogy a technológiát integrálják a Whole Foods üzleteibe. Eddig sem az Amazon, sem a Whole Foods nem kommentálta a hírt.

A kereskedelmi konszern tudatában van, hogy mielőtt még létre tudná hozni a saját önkiszolgáló üzlethálózatát, mindenképpen komoly mértékben tesztelnie kell a kifejlesztett technológiáját. Ez utóbbira azért is szükség van, mert az első tapasztalatok koránt sem voltak kedvezőek. A nagyobb alapterület egyben több polcot és sokkal nagyobb termékválasztékot jelent. Egy átlagos Amazon Go üzlet alig 280 nm2 körül van, míg a cég által felvásárolt Whole Foods egységei átlagban 4500 négyzetméteren terülnek el. Probléma az is, hogy számos termék nem darabra van beárazva (mint például a szendvicsek), hanem súlyra (például a krumpli).

Az Amazon 2016 decemberében jelentette be Seattle városában az első pénztárak nélküli boltját, ahol szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket vették le a polcokról és azokból hány darabot tettek bele a szatyraikba, a végösszeget pedig az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le. A szolgáltatáshoz külön alkalmazás is jár, annak letöltése nélkül nem is lehet bemenni a szupermarketbe. Pár hónappal nyitás után nyilvánvalóvá vált, hogy a rendszer nem elég kiforrott, mert egyszerre 20-nál több vásárlót nem tud kiszolgálni, a nagy embertömeg ugyanis megzavarja. Az első tesztek során kiderült, hogy a kínálat rendkívül jó, minőségi, de erősen korlátozott és az emberek szinte csak a legfontosabb dolgokat vásárolhatták meg. Az Amazon 2021-ig háromezer Amazon Go üzletet akar nyitni, amelyek elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban működnének.

Forrás: sg,hu / wsj.com