Világcégekkel szoros versenyben nyert több kategóriában is országos díjakat a pécsi Hauni Hungária. Odaítélésükkor a zsűri minden esetben hangsúlyozta, a gyár fenntarthatósági erőfeszítései és a munkavállalókkal szembeni példaértékű felelősségvállalás minden vállalat számára modellként szolgálhatnak.

Szenzációs pécsi sikert hozott a CSR Hungary Díj rendhagyó módon online megtartott eredményhirdetése. A Hauni Hungária a mezőnyben egyedüliként, három külön pályázattal is díjat nyert: átvehette a legjobb környezeti felelősségvállalásért és a legjobb belső CSR megoldásokért járó díjat, valamint ráadásnak az Europa Design különdíját, a kimagasló humánpolitikai gyakorlatának elismeréseként.

A Dél-Dunántúl legnagyobb iparvállalata ezzel – a Henkel Magyarország mellett – háromszoros győztesként a díjátadó abszolút sztárja lett. Az elismerés rangját emeli, hogy a baranyai vállalat olyan cégek sorába került a kitüntetések révén, mint a MOL, a Lidl vagy a Nestlé.

A legjobb környezeti felelősségvállalásért díjat az energiahatékonyság és a hulladékkezelés terén kifejtett erőfeszítésekért kapta a vállalat. Mivel évente egy kisvárosnyi hulladék keletkezik a gyárban, ezért kulcsfontosságú a mennyiség csökkentése és az újrahasznosítás. Ennek alapja a teljes termelési területen bevezetett szelektív gyűjtés.

Egyes anyagokat – például a kikevert, de fel nem használt festékeket – már a gyárban újra tudnak hasznosítani, másokat pedig erre specializálódott vállalkozások vesznek át. Évente nagyjából 610 tonna vegyes acélt, 32 tonna alumíniumot és 70 tonna papírt forgat vissza a gazdaságba ily módon a cég.

A papírmentes gyártásra átállással és a munkatársak szemléletformálásával pedig a keletkező hulladékmennyiséget csökkenti a cég. Az erőfeszítések eredményeként idén harmadára esett az egy főre jutó kommunális hulladék mennyisége.

Hasonló eredményeket hoztak az elmúlt évek energiahatékonysági programja. A komoly energiaigényű üzemben idén 20%-kal sikerült csökkenteni a produktív órákra vetített villamosenergia-felhasználást. Jelentős részben a teljes világítási rendszer – mintegy 5700 fényforrás – LED-ekre cserélésével. Komoly megtakarításokat eredményeztek a fűtési és hűtési rendszerek elmúlt évekbeni átalakításai is.

A „zöld” erőfeszítéseket csak a munkatársakkal szembeni felelősség előzi meg fontosságában – különösképpen a járványhelyzet körülményei közepette. A Hauni most elismert modellje széleskörű, legtöbbször az előírtat meghaladó szolgáltatás- és juttatáscsomagot tartalmaz. Fontos pillér az egészség – így helyben elérhető szűrővizsgálatok, támogatott sport- és egészségmegőrző programok és eszközök állnak a kollégák rendelkezésére.

A járványhelyzet tovább fokozta ezek jelentőségét. A régióban, de országosan is az elsők között kezdte meg a Hauni a már márciusban részletesen kidolgozott járvány elleni védekezési tervének végrehajtását. Ennek során többek között multivitaminokat és védőeszközöket kaptak a kollégák, a vállalat kiterjesztette és támogatta az otthoni munkavégzést és a kisgyermekesek és veszélyeztetett korúak otthon maradását vagy épp a tömegközlekedést kerülendő megszervezte az utaztatást.

Kimagasló, a munkavállalókat az előírt mértéket jelenetős mértékben meghaladó módon segítő humánpolitikai gyakorlatáért kapta a vállalat az Europa Design különdíját. „A mentális és fizikai biztonság és jólét már alapelvárás, és a közösségi kapcsolatok (munkahelyi, családi és társadalmi) minőségének fokozásával tud a munkavállaló olyan biztonságos, kiegyensúlyozott életminőséget elérni, mely a munkahelyi teljesítményét is növelheti kisebb ráfordítással és természetesen kevesebb káros hatás mellett” – nyilatkozta Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-ügyvezető igazgatója. 

A nagyszerű eredményeknek azonban itt  még nincs vége: néhány hete a HRKomm Award Felelős és Empatikus Munkaadó Különdíját érdemelte ki a Hauni. A legnagyobb hazai és nemzetközi cégeket megmozgató pályázaton csak valóban példaértékű erőfeszítésekkel lehetett kitűnni.

„A munkavállalóink nélkül a Hauni csak üres falak és számok egy papíron. Nekik köszönhetőn tudunk helytállni a világpiaci versenyben és folyamatosan fejlődni. Nélkülük nincsen Hauni, ezért mindent igyekszünk megtenni, hogy jól érezzék magukat nálunk. Már régóta alap, hogy megfelelő színvonalú juttatásokat biztosítunk nekik, de ez önmagában nem elég. Számtalan más, sokszor nem anyagi jellegű gesztusra, segítségre van szükség, hogy érezzék, törődünk velünk és odafigyelünk rájuk” – foglalta össze a Hauni modelljének lényegét Katona Gábor ügyvezető.

Forrás: Hauni Hungária Gépgyártó Kft.