A Facebook hírfolyamát egyre több kritika éri, mert az utóbbi időben eléggé túlsúlyba kerültek az üzleti tartalmak, a hírek, a reklámok és az egyéb olyan bejegyzések, amelyek megnehezítik az egymással való kapcsolattartást.

Éppen ezért a szakembergárda több fontos változtatást is végre fog hajtani az elkövetkező időszakban, amelyek segítenek benne, hogy a felhasználók több posztot láthassanak ismerőseiktől, szeretteiktől és barátaiktól.

Mark Zuckerberg szerint az elmúlt években valóban felborult a különböző tartalomtípusok között az arány, ami érthető, hiszen a videók és a mindenki által elérhető tartalmak mennyisége robbanásszerű növekedésnek indult, így elnyomták valamennyire az ismeretségi listán lévő tartalmakat. A következő hónapokban ez meg fog változni.

Ez egyben azt is jelenti, hogy csökkenni fog a különböző oldalak forgalma, illetve a videók nézettsége is. A csökkenés mértéke több dologtól is függ: számítani fog a tartalom típusa, illetve az is, hogyan reagálnak rá az emberek. Azok a források, amelyek kevésbé népszerű, vagy éppen pusztán lájkgyűjtő tartalmakat állítanak elő, nagyobb forgalomcsökkenést fognak elszenvedni értékesebb társaikhoz képest. Azok az oldalak viszont, ahol kommunikáció zajlik a tagok, illetve a barátok között, akár egy vitaindító poszt, akár egy érdekes tartalom vagy videó miatt, kevésbé fogják megérezni a változásokat.

Hogy a változások végül tényleg pozitív hatást gyakorolnak-e a felhasználók közérzetére? Ez egyelőre rejtély, mit ahogy az is, pontosan hogyan érinti ez az egész a hirdetőket, a Facebook-központú cégeket és a tartalomgyártó vállalkozásokat. Idővel mindenre fény derül.

Forrás: ipon.hu / reuters.com