http://komlomedia.hu/komloi-naplo/14-iq-light/4382-a-google-szemuveget-teszteli-a-new-york-i-rendorseg#sigProId678690b541
A hivatal néhány darabot beszerzett a Google különleges szemüvegéből és azt vizsgálja, hogy azok mennyire felelnek meg a rendőrségi bevetések során. A HTC is belép a viselhető eszközök piacára.
New York város rendőrsége többek között arra kíváncsi, hogy a Google Glass mennyire jelent hatékony segítséget egy bűncselekmény felderítésekor. Egy magas rangú rendőr azt nyilatkozta, hogy jelentkeztek a Google Glass programba, vásároltak is néhány darabot és most fogják kipróbálni őket. Mindenekelőtt azt vizsgálják, hogy a szemüveg mennyire segítheti a nyomozásokat és különösen a gyalogos járőrök munkáját. A Google illetékeseitől kiszivárgott, hogy a konszern hivatalosan nem működik együtt a bűnüldözőkkel, mindez azt jelenti, hogy a rend őrei a Glass Explorer-programon keresztül vásárolták meg a termékeket. A társaság hangsúlyozta, hogy elvileg bárki vásárolhat a különleges szemüvegből, két feltétel van: 18 évesnél idősebbnek kell lennie és az Amerikai Egyesült Államokban kell laknia.
A Google Glass különösen olyan szituációkban jelenthet segítséget a rendőröknek, amikor például valakinek az arcát akarják felismerni vagy összehasonlítani az adatait a rendőrségi adatbázisban tárolt információkkal. A videonaplók segítségével is nagyon sok időt takaríthatnak meg, hiszen jelenleg kézzel vagy géppel kell megfogalmazni a jelentéseket. San Fransisco rendőrsége nagyon érdekesnek tartja a kezdeményezést, de egyelőre nem követi New York példáját. A Google számára a rendőrségi megrendelések komoly esélyt jelentenének. Vincent Cannistraro egykori CIA-ügynök viszont úgy vélte: kérdéses, hogy mennyire lenne hasznos a Glass a bűnüldöző szervek és a titkosszolgálatok számára.
Az ébredező piac a HTC vezetőinek fantáziáját is megmozgattal, még az idén piacra dobhat egy hordható eszközt a tajvani gyártó, ami a jövőben nem csupán az okostelefonokra összpontosítana. A hírt Cher Wang, a társaság elnöke jelentette be, egyúttal megerősítette azokat a korábbi pletykákat, amik arról szóltak, hogy a társaság belépne az új piacra. Közölte: néhány éve figyelik az okosórákat és hordható készülékeket, de hiszik, hogy először az akkumulátor és az LCD-problémákat kell megoldaniuk, ezek ugyanis meghatározó problémák a felhasználók számára. Wang azt viszont nem árulta el, hogy mire számíthatnak az idén a HTC ügyfelei.
Peter Chou, a HTC vezérigazgatója tavaly októberben azt nyilatkozta, hogy számukra a hordható technikák meghatározó piaci szegmenst jelentenek. Ezzel párhuzamosan viszont megfogalmazta az azzal kapcsolatos kételyeit, hogy nem biztos, hogy jó időpontot választanak a piacra való belépésre. A tajvani gyártónak rendkívül sok vetélytárssal kellene megküzdenie, hiszen okos szemüvegeket, okosórákat és más eszközöket dobott vagy dob piacra a Google, az Apple, a Samsung, a Pebble, a Sony és a FitBit. Az elmúlt hónapokban hasonló tervek szivárogtak ki az Intel, a Microsoft és a Qualcomm kapcsán is. További gond, hogy a HTC meglehetősen nehéz helyzetben van, ezért eredménykényszerben lesz. Tavaly számos belső probléma okozott gondot, vezető szakemberek távoztak és gyártási hibákkal küzdöttek.
Forrás: sg.hu Kattintson ide...