Német egyetemek és cégek azért fogtak össze, hogy egy önállóan közlekedő, elektromos gépkocsit készítsenek.

Az UNICARagil nevű projektben résztvevő felsőoktatási intézmények és vállalatok konzorciumot hoztak létre, amelynek tagja az aacheni Rajnai-Vesztfáliai Műszaki Egyetemen (RWTH), a Braunschweigi Műszaki Egyetem, a Darmstadti Műszaki Egyetem, a Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT), a Müncheni Műszaki Egyetem, a Stuttgarti Egyetem, az Ulmi Egyetem, továbbá hat vállalat. A konzorciumot Lutz Eckstein professzor, a Rajnai-Vesztfáliai Műszaki Egyetem Gépjármű Intézetének igazgatója vezeti. A hosszú távú cél négy éven belül egy moduláris architektúra és platform megalkotása, amelynél a hasznos tér és a meghajtóegység azonos, s az autó az adott igényekhez igazítható. A szakemberek a platformból kiindulva négy különböző lehetséges alkalmazásra - például automatizált családi taxi, mobil csomagátadó állomás - készítenek prototípusokat. Az egyetem felel a digitális architektúra és a platform koncepciójáért és megvalósításáért, valamint egy megfelelő felhőkörnyezet kialakításáért.

Az UNICARagil keretében az elektromobilitással, valamint az automatizált és hálózatba kötött vezetéssel kapcsolatos kutatások legújabb eredményeit használják fel az autonóm, moduláris elektromos gépkocsi kifejlesztésére. A jármű nem önmagában működne, hanem a felhőkörnyezet, az utcai infrastruktúra és a repülő szenzorokként működő drónok által alkotott rendszer részeként. Ezek az elemek mind össze lesznek kötve egymással. A külső felhőkörnyezet a környezeti és közlekedési adatok összegyűjtésére és tárolására szolgál.

További fontos elemek a megfelelő szenzorok, a rugalmasan bővíthető és frissíthető szoftver- és hardverarchitektúra, továbbá az egyes kerekek individuális kormányzását, meghajtását és késleltetését biztosító dinamikus modul. Az utóbbi teljesen új haladást tesz lehetővé a közúti forgalomban.

A résztvevő társaságok lefedik a meghajtás, a szimuláció, az IT-biztonság, a beágyazott szoftverek és rendszerek, a kommunikáció, a térképészet és helymeghatározás, a logisztika, illetve az elektromobilitás területét. Ezáltal változatos innováció valósulhat meg az autonóm elektromos autók komponenseit és rendszereit, valamint az automatizált vezetési funkciókat tekintve. A folyamatban a szolgáltatás-orientált szoftverarchitektúra központi szerepet játszik és többek között lehetővé teszi, hogy további szenzormodulokat illesszenek a rendszerhez vagy távolítsanak el abból.

Az egyik lehetséges alkalmazási koncepció az AUTOshuttle, amelyben az utasok úgy ülhetnek, mint egy vonatban, ráadásul több gépkocsi össze is kapcsolható. A járművek akár árucikkeket is szállíthatnak, mert az ülések nagyon helytakarékos módon és rugalmasan vannak felszerelve. A projekt utolsó szakaszában az AUTOshuttle-t a drónokkal együtt valós körülmények között fogják tesztelni, például az aldenhoveni CERMcity nevű városi tesztterületen.

A megalkotott autókat nem látják el kormánnyal. Eckstein professzor kiemelte, hogy mindegyik gépkocsinak emberi segítség nélkül kell majd kikerülnie a kritikus helyzetekből. Amennyiben a rendszer nem talál megoldást egy problémára, úgy a szakemberek fognak közbeavatkozni. A fejlesztések során abszolút a biztonságos közlekedés lesz az előtérben, ez ugyanis az alapfeltétele annak, hogy a társadalom elfogadja a járműveket.

Forrás: sg.hu / automobilwoche.de

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 754 256 megtekintés

Videó: 48 953 710 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7032254

Jelenleg az oldalon

8
Online

Interreg CE1013 REFREsh