Az amerikai szakemberek drónok és hagyományos repülők együttműködésével uralnák a légtért.

Legutóbb még arról számoltunk be, hogy a szükséges szoftver hiánya miatt az F-35 Joint Strike Fighter még jó ideig nem használhatja fedélzeti gépágyúját, a malőr azonban a jelek szerint nem hátráltatja a soron következő generáció fejlesztésének megindulását. Ezt már 2016-ban napirendre vennék, hogy minél előbb elkészüljön a hamarosan csatasorba álló vadászgép utóda.

A 2016-ban esedékes védelmi jellegű kiadások költségvetését, a finanszírozásra kijelölt projektek pontos listáját február másodikán teszi közzé a Pentagon, ebben pedig megfordítanák az immár 5 éve tartó negatív trendet és újból több pénzt költenének el a területen. Az egyik érdekes kezdeményezés az F-35 utódának kifejlesztésére vonatkozik, amely szintén ekkor indulna el a DARPA jóvoltából, bár a konkrétumok még több helyen hiányoznak. Ez érthető, ám több következtetést is leszűrhetünk abból, ami eddig napvilágra került: a védelmi minisztérium a különböző egységek együttműködésében látja a jövőt, itt elképzelhető drónok és hagyományos, pilóta által vezetett repülők közös munkája, amelyre akár csapatokban is sor kerülhet.

A Pentagon szeretné a 2030-as évekre hadrendbe állítani a hatodik generáció első képviselőjét, amelyről eddig kizárólag korai tanulmányokat készítettek el. Az Air Dominance Initiative keretein belül a légtér teljes uralmára készülnek, itt a már említett együttműködési képesség kapna kiemelt szerepet, és az sem biztos, hogy lopakodó jelleggel ellátott vadászról lenne szó, hiszen a különböző „rendszerek” (Systems) kombinálásával erre nem feltétlenül lenne szükség – mesterséges intelligencia viszont helyet kaphat a fedélzeten.

Kína a J-31 révén egyelőre szintén az ötödik generáció kialakításával van elfoglalva, ám Oroszország már megkezdte a munkát a hatodik generáción, mégpedig a PAK-FA, más néven T-50 prototípusával.

Forrás: sg.hu Kattintson ide...

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 530 909 megtekintés

Videó: 52 199 115 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7461867

Jelenleg az oldalon

13
Online

Interreg CE1013 REFREsh