http://komlomedia.hu/komloi-naplo/14-iq-light/14831-no-a-kereslet-a-digitalis-mediatartalmak-irant#sigProId612bcfe749
Nő a kereslet a digitális médiatartalmak iránt: nemcsak az előfizetők, hanem az egy főre jutó szolgáltatások száma is fokozatos, globális szintű növekedést mutat, és ennek további emelkedése várható a következő években - derült ki a Deloitte legfrissebb, MTI-nek hétfőn küldött globális kutatásából.
Már nem csak a fiatalok, de az idősebb generáció is egyre komfortosabban mozog az online térben. Egyre több digitális tartalmat fogyaszt napi szinten, ezért a hagyományos televíziózás - bár valószínűleg még sokáig megmarad - fokozatosan veszíti el a szerepét. Az idősebbek azok, akik még elsősorban TV- és filmnézésre használják az online szolgáltatásokat, míg a fiatalabb generáció inkább zenehallgatásra, videójátékra, illetve közösségi média használatára veszi igénybe - írták.
A kutatás szerint egyre magasabb a fizetési hajlandóság a prémium szolgáltatásokért, azon belül is főként a magas minőségű tartalmakat részesítik előnyben.
A fogyasztói kereslet mellett a kínálat is folyamatosan nő, számos hagyományosan technológiai (például Amazon, Apple), valamint telekommunikációs cég is egyre aktívabb tartalomgyártás, illetve videostreaming területén. A tartalom és a minőség fejlesztéséhez a jövőben várhatóan a stratégiai felvásárlásokra és fúziókra is sor kerülhet, ahogy az az AT&T esetében már ismert, amely a Time Warner eszközeit integrálta saját médiakínálatába 2018-ban, beleértve az HBO-t is - mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója a közleményben.
A kutatás szerint a kínálat növekedése miatt az előfizetők egyre könnyebben váltanak szolgáltatót. Az ehhez vezető leggyakoribb okok között az áremelkedést, a kedvenc tartalmuk eltávolítását, valamint egy versenytársnál megjelenő új tartalom felkerülését jelölték meg. A távozás azonban - különösen a fiatalabb generációhoz tartozók esetében - nem feltétlenül végleges, gyakran térnek vissza ugyanahhoz a szolgáltatóhoz, ha számukra érdekes tartalom jelenik meg ott. A felmérésben részt vevők 25 százaléka jelezte, hogy iratkoztak már vissza egy adott szolgáltatásra egy éven belül.
A Digital Media Trends felmérés 15. kiadását a Deloitte US technológiai, média- és telekommunikációs csapata készítette egy független kutatócég bevonásával. A 2009 egyesült államokbeli fogyasztó részvételével végzett online felmérés 2021 februárjában készült.
Forrás: MTI