http://komlomedia.hu/10-belfold/15451-tavaly-1296-tonna-e-hulladek-kerult-a-feldolgozokhoz-a-mediamarkton-keresztul#sigProId6f109c87cd
Tavaly 1296 tonna e-hulladék került a magyar háztartásoktól a feldolgozókhoz a MediaMarkt üzlethálózatán keresztül - közölte a MediaMarkt pénteken az MTI-vel.
Kiemelték, a leadott berendezések anyagösszetételének 76 százaléka nyersanyagként hasznosult újra, a káros összetevőket eltávolították és ártalmatlanították.
Részletezték, hogy az 1296 tonna össztömegű berendezés 70 százalékát hűtőgépek és háztartási nagygépek tették ki, 14 százalékát kisgépek, 17 százalékát képmegjelenítő berendezések alkották.
A MediaMarkt által 2021-ben begyűjtött elektronikai berendezésekből 55 százalékban sikerült olyan fémeket - vasat, rezet és alumíniumot - kinyerni, amelyeket kohászati feldolgozás után nyersanyagként hasznosítottak újra a termelésben. A berendezésekben található nyomtatott áramköri lapok és műanyagok hasznosítási aránya az átvett mennyiség további 21 százalékát teszi ki. A maradék 24 százalék újrahasznosításra nem alkalmas hulladékrész volt, többnyire üveg és műanyag.
Dancsó Dorka, a MediaMarkt üzleti folyamatmenedzsmentért felelős vezetője a közleményben ismertette, tavaly továbbfejlesztették és központosították hulladékgazdálkodási folyamataikat, a változtatások kiterjednek a csomagolási, elektronikai, illetve a veszélyes hulladékok kezelésére, szelektív gyűjtésére.
Tihanyi Ervin, az Inter-Metal Recycling Kft. elektronikai hulladék üzletágának vezetője a közleményben rámutatott arra, hogy ha az emberek a megfelelő kereskedőknél adják le az elektronikus hulladékot, biztosak lehetnek abban, hogy annak jelentős részét újra feldolgozzák, a veszélyes összetevőket pedig eltávolítják és megfelelő módon ártalmatlanítják.
A MediaMarkt Saturn Csoport megbízásából 2022. január 10 és 18. között nyolc ország, köztük Magyarország bevonásával készült kutatás szerint a magyar vásárlók mintegy 60 százaléka fontosnak tartja a fenntarthatóságot. A legfontosabb "zöld" szempontnak ítéli az újravásárlás és visszavét, valamint az újhasznosítási lehetőséget, ezeket követi szorosan a termékek javíthatósága. A magyarok 56 százaléka még felárat is hajlandó fizetni egy fenntarthatónak minősített termékért.
Forrás: MTI