A magyarok többsége támogatná, ha az ásványvizes palackokat az üvegekhez hasonlóan vissza lehetne váltani a boltokban - derült ki a Mizse ásványvíz márka megbízásából készített online reprezentatív felmérésből.

Az MTI-nek küldött csütörtöki közleményben kiemelik: Magyarországon a legelterjedtebb csomagolóeszköz a műanyag. Ennek a mennyisége viszont már olyan mértéket ölt, hogy a lakosság döntő része mindenképpen helyeselne egy olyan megoldást, ami a műanyagok kidobása helyett azok begyűjtésére épül.   

A márka megbízásából, idén áprilisban készült országos kutatás szerint a hazai felnőtt lakosság 61 százaléka támogatná, ha visszaválthatók lennének a boltban vásárolt műanyag palackok. Másrészt a válaszadók jelentős hányada, 34 százalékuk annak is hangot adott, hogy örülnének, ha az ásványvizes palackok - amelyekből évente több tízmillió gördül le a hazai gyártósorokról - a mostaninál is kevesebb műanyag felhasználásával készülnének.   

A kutatás adatai alapján az sem változott, hogy a magyar vásárlók körében továbbra is a 1,5 literes kiszerelésű ásványvizek a legnépszerűbbek, amelynek az ideális jellemzőit is megfogalmazták a válaszadók. Kiemeltnek nevezték, hogy ha azt Magyarországon palackozzák (40 százalék), hogy az összetételéről, a gyártásáról pontos tájékoztatást nyújtson a termék címkéje (36 százalék), hogy súlyra könnyű legyen, és lehetőség szerint minél kevesebb műanyagot tartalmazzon (29 százalék), ugyanakkor semmiképp se horpadjon be víziváskor (34 százalék).    

A Pulzus Kutatási Rendszer által, a Mizse felkérésére elvégzett felmérést április 5. és 11. között készítették.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 051 629 megtekintés

Videó: 51 894 145 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7418599

Jelenleg az oldalon

2
Online

Interreg CE1013 REFREsh