http://komlomedia.hu/10-belfold/1930-nfu-oriasi-szamok-kampany-a-hazai-turizmus-sikere#sigProIddca35a4fa9
Egy év alatt átlagosan 6 894 721-szer kerestek fel Magyarországon uniós és állami forrásból megvalósult vagy továbbfejlesztett turisztikai beruházásokat – mondta el Dr. Lenner Áron Márk, belgazdaságért felelős helyettes államtitkár csütörtökön, Pécsett. Az átadott „Pécsi Muzsikusok” nevű kompozíció kortárs esztétikai szemlélettel hívja fel a figyelmet az Új Széchenyi Terv keretein belül elért turisztikai fejlesztések eredményeire, és arra a látogatásszámra, amely azoknak a beruházásoknak köszönhető, amelyek vonzóbbá tették Magyarországot.
„6 894 721 alkalommal tett látogatás számos település életében hozott megújulást, a turisztikai vonzerő ugyanis a térségben eltöltött vendégéjszakákat és egyéb szolgáltatások igénybevételét is növeli. Ezekkel a fejlesztésekkel nap, mint nap találkozhatunk, amikor ellátogatunk egy múzeumba, egy vadasparkba, vagy bármilyen turisztikai látványossághoz” – hangsúlyozta Dr. Lenner Áron Márk, belgazdaságért felelős helyettes államtitkár Pécsett.
A mai napig 159 befejezett turisztikai fejlesztés valósult meg, csaknem 77 milliárd forint összértékben. A beruházások 32 fürdőt, 2 kalandparkot, és 125 különböző turisztikai attrakciót és szolgáltatást takarnak. Alapvető cél, hogy a turisztikai vonzerők fejlesztésével a látogatók és a vendégéjszakák száma növekedjen, illetve, hogy a belföldi turisztikai kínálatban magas színvonal jöjjön létre.
A rendezvényen Csizi Péter, Pécs alpolgármestere kiemelte: „Az Új Széchenyi Terv keretében a Dél-dunántúli régióban csaknem 4900 pályázatot ítéltek támogatásra érdemesnek, közel 428 milliárd forint értékben. Baranya megyében ez mintegy 2200 támogatott beruházást jelent, több mint 200 milliárd forint fejlesztési forrással. Csupán turisztikai fejlesztésekre mintegy 15 milliárd forint forrás áramlott a Dél-dunántúli régióba, amelynek köszönhetően 25 fejlesztés valósulhatott meg a térségben.”
Az installációról Csepreghy Nándor, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kommunikációs vezetője elmondta: „Humoros és közérthető módon szeretnénk a lakossághoz szólni az NFÜ Óriási Számok kampány harmadik állomásán, Pécsett is. A hazai turizmus sikerét három emblematikus állattal szimbolizáljuk: a szürke-marhával, a pulival és a kakassal.” Hozzátette: „Közös célunk, hogy a turisztikai vonzerők fejlesztésével olyan szolgáltatásokat hozzunk létre, amelyek egyedi versenyelőnyt, magas színvonalat és nagy látogatottságot eredményeznek.”
Forrás: Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség