Legutóbbi cikkünkben már említést tettünk a Városház-téri és a Berek utca – Kossuth Lajos utca kereszteződésében található jelzőlámpákról, és fel is tettük a kérdést: vajon tényleg szükséges-e Komlón ilyen módon irányítani (értsd: lassítani) a közlekedést?

Hogy lássuk, miként is kerültek ide ezek a lámpák, sok évet kell mennünk visszafelé az időben. A korábbi városvezetők ugyanis azt vallották, hogy „nem város a város villanyrendőr nélkül”! Ezt a véleményt aztán erősíteni látszott az a tény, hogy az említett két helyszínen előfordult néhány kisebb baleset (többnyire koccanás), igaz, egy halálos kimenetelű esemény is történt.

Zárójelben azért érdemes megjegyezni, hogy városunkban a legtöbb gyalogoselütés éppen a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken történt, ha pedig kitekintünk tágabb környezetünkre, láthatjuk, hogy a vasúti átjárókban történt (és igazán súlyos, vagy halálos végű) baleset üzemképes és működő fénysorompóval védett átjáróban következett be, és így van ez napjainkban is…

Ezek a vitathatatlan tények pontosan bizonyítják azt, hogy nem a zebrát jelző táblák és útburkolati jelek, nem a pirosan villogó fénysorompó és a leengedett félsorompó hiánya okozza a baleseteket, hanem az emberi figyelmetlenség, fegyelmezetlenség, felelőtlenség!

Visszatérve a helyi közlekedésre. Amikor előző cikkeinkhez készítettünk felvételeket az ominózus kereszteződésekben, megkérdeztük a sorban várakozó járművezetőket, szerintük szükség van-e ezekre a lámpákra.

Lehet, hogy ez nem egy reprezentatív felmérés volt, de a tény attól még tény: tíz megkérdezettből kilencen (egy másik napon pedig valamennyien) azt válaszolták, hogy felesleges ezeken a helyeken „villanyrendőrt” működtetni.

Ezt a véleményt igazolja az is, hogy amikor a berendezések nem üzemelnek, zavartalanul és folyamatosan halad a forgalom – nem hogy baleset, de még veszélyes szituáció sem fordul elő.

Nehezen, de sikerült elérni, hogy hétvégén csak szombaton (akkor sem egész nap) „segítse” a közlekedőket a lámpa, vasárnap pedig egyáltalán ne működjön.

Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a „szakemberek” azzal fognak érvelni: a biztonság miatt szükséges a lámpás szabályozás. Ha ez így van, akkor vajon miért szaporodnak gombamódra az ország más részein – de Baranyában is – a körforgalmú csomópontok? Ezekben a napokban éppen Nagykanizsán, Nyíregyházán, Tokajban és Pécsett (az új vásárcsarnoknál) is épül körforgalom.

Aztán nézzük a következő „hivatalos” álláspontot: ezeken a helyszíneken nem lehet körforgalmat építeni, mert nincs elég hely…

Ennek cáfolata elég egyszerű! Csupán el kell látogatni Pécsre és megnézni a Búza-tér – Király utca, vagy a Kodály Zoltán utca sörgyár felőli alsó részén levő körforgalmat – amelyek sokkal nagyobb forgalmat bonyolítanak le és a rendelkezésre álló hely sokkal kisebb, mint nálunk.

Ebből pedig csupán azt a következtetést lehet levonni, hogy valaki(k) nagyon nem akarja (akarják), hogy Komló két legforgalmasabb (és a csúcsidőszakokban sokszor percekig „beduguló”)  csomópontjából végre eltűnjenek a rendőrlámpák.

Mert bizony azt nem nevezhetjük normális állapotnak, hogy a délelőtti órákban (8-10 óra tájban) Kökönyös felől a Petőfi-térig, a Penny felől érkezve olykor az OTP-ig ér a sor, míg délután 3 körül az utóbbi helyszínen ugyanezt tapasztaljuk, a Mecsekjánosi felől érkezők pedig a Tesco lámpáig állnak. Ráadásul éppen ez az a bizonyos 9 másodpercig szabad utat engedő lámpa, ahol az előző cikkünk megjelenése (több, mint egy hónap) óta sem történt semmiféle pozitív változás.

Persze ez nem olyan nagy csoda! Mert a komlói közlekedés gondjairól szóló írásainkat eddig ugyan közel négyezren olvasták már el, az „illetékeseket” ez vélhetően kevéssé érdekli – nekik minden jó úgy, ahogy van.

Mi, naponta közlekedők pedig csak nyugodtan mondjuk a magunkét, viseljük a nehézségeket – és bizakodjunk: hátha egyszer valaki meghallja a „nép szavát”…

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

Zanzibar Guru

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 47 895 674 megtekintés

Videó: 27 353 173 megtekintés

Látogatók

Összesen5116657

Jelenleg az oldalon

8
Online

Interreg CE1013 REFREsh