Augusztusban adták át a komlói kistérségi kerékpár utat, sokunk nagy örömére. Azóta elmúlt a tél, szépen ki tavaszodott, s 13 éves kísérőmmel vágtunk neki, hogy megtekintsük mennyire használható az út?

A Sportközpontnál találkoztunk ahonnan Kökönyős felé vettük az irányt, hogy Sikonda felől közelítsük meg a magyarszéki szakaszt. Miután leküzdöttük a kökönyősi dombot, betértünk a töltő állomásra, hogy ellenőrizzük a kerekeink nyomását. ez az üzemanyag töltő állomás kerékpár barát, tehát kaphatunk a shop részben különböző kiegészítőket (pl: lámpák, láthatósági mellény). Nekünk természetesen mindenünk rendben volt, indulhattunk tovább. Sikondára érve le kell hirtelen lassítanunk, ugyanis a kerékpárút az út bal oldalán a gyalogosokkal megosztva található. Pár száz métert tovább haladva található a strand ahol május közepétől lehetőség nyílik az utat megszakítva egy kis fürdőzésre!

Majd tovább haladtunk és elértük a horgásztavakat, ahol a szépen felújított parti sétányon (hivatalos nevén: Kolossváry sétány) megcsodáltuk a Tó színpadot, a hozzáépült nézőteret, valamint a tavasz szépségeivel megáldott környezetet. Lassan elértük a 66-os utat ahol át kellett kelnünk. VIGYÁZAT! Az úton való keresztülhaladás előtt legyünk rendkívül körültekintőek, mert ugyan van kint mindkét irányból figyelmeztető tábla az autóvezetők részére, azonban ők nem igazán vigyáznak ránk, bringásokra! Magyarszék felé haladva bal kezünk felől a Carmelita kolostor felől látható a Mecsek egyik legszebb domb vonulta, akinek ideje megengedi, mindenképp álljon meg és fényképezze le! Megéri! Magyarszékre érve kis kitérőt kell tenni a nemrégiben kialakított parkba, mely a sportpálya mellett található, egy szökőkúttal, valamint rengetek filagóriával és padokkal. Itt rendezik minden év utolsó augusztusi hétvégéjén a falunapot. Aki érez magában annyi erőt, hogy feltekerjen, még egy dombra az feltétlenül nézze meg a templomot, mely műemléki védelem alatt álló épület 1758-ban épült barokk stílusban. Templom neve: Szent Őrangyalok-templom. 2008. augusztus 31-én ünnepelték meg a templom fennállásának 250. évfordulóját (megemlékezéssel, könyvbemutatóval, hangversennyel, püspöki misével). Majd utunkat folytatva már kevesebb hosszú egyenes volt, de vigyáznunk kellett, mert a magyarszéki szakasz végén van egy híd, mely nem lett felújítva ez idáig. Kényelmes tempóban értünk el Mecsekpölöskére, ahol kiépített kerékpáros pihenőt alakítottak ki 30 férőhellyel. A pihenőtől körülbelül 2 kilométerre található a horgásztó, mely változatos képet mutat. Partján a horgászaton kívül lehetőség nyílik nyársalásra, kempingezésre. Mi ezúttal nem nyársaltunk csupán egy üdítőt fogyasztottunk a település centrumában. Majd kirándulásunkat folytatva lassan megláttuk a dombok közt magasodó komlói víztornyot. Utunk végéhez közeledik, s a kerékpárút is. Mecsekjánosihoz érve térvéget az út, itt rá kell térnünk az Iskola utcára, melyen végig is haladhatunk, de nem igazán érdemes, ugyanis a Ratipur üzeménél véget ér az út, tehát jobban járunk, ha felmegyünk a főútra. Mi a vasúti átjárónál tettük ezt meg, s volt még bennünk némi energia így meglátogattuk a gadányi halastavakat. Gadányban is van lehetőség horgászatra, és nyársalásra (a nyársaláshoz engedélyt kell kérni a halőrtől, aki a büfét is üzemelteti). Utunk a végére ért. Elmondhatom, hogy remek családi program is lehet ez, hisz, ha nem térünk le a kerékpárútról mindössze 20 km a táv.

Bármekkora távot is teszünk meg ellenőrizzük indulás előtt a gumiabroncsok megfelelő nyomását, a fékberendezések helyes működését, lámpáikban nem-e merült le az elem, valamint tegyük be táskánkba a láthatósági mellényt! A bukósisak használata nem kötelező, de ajánlott! Mindig tartsuk be a KRESZ előírásait!