Míg a Facebook az emberi hozzáértésben bízik, addig a Google javított algoritmusaival oldaná meg a problémát.

A Google elindította a Bagoly projektet, amelynek célja a keresési eredményekből és a különböző szolgáltatásokból a nem odaillő tartalmak kiszűrése. Ahhoz, hogy mindez sikeres legyen, a társaság először tesztszemélyek bevonásával próbálja megtanítani az algoritmusainak, hogy mely anyagok számítanak álhíreknek és melyek nem. Világszerte több ezer embert vontak be a munkába. Az e felhasználókkal kapcsolatos irányelveket teljesen átdolgozták - minderről Pandu Nayak mérnök tájékoztatta a közvéleményt.

Ben Gomes, a Google keresőért felelős alelnöke kifejtette, hogy ennek a projektnek nincsen közvetlen befolyása az egyes oldalak rangsorolására, de segít nekik abban, hogy a keresési eredményeink minőségével kapcsolatos adatokat gyűjtsenek össze és felismerjék, hogy mely területeken van szükség további javításra, fejlesztésre. Nayak hozzátette, hogy hasonló a helyzet, mint a kéretlen elektronikus reklámlevelek esetében: vannak olyanok, akik ki akarják játszani a rendszerüket, ez ellen azonban a jövőben még szigorúbban fognak fellépni. A tesztszemélyekkel nem az a céljuk, hogy tömegesen szűrjék ki a nem megfelelő honlapokat, hanem kizárólag az algoritmusok tökéletesítése.

Az Autocomplete funkció marad a keresőben, de a jövőben a rendszer képes lesz kiszűrni az olyan javaslatokat, amelyek szexuális célú sértések, gyűlöletbeszédek vagy bizonyos csoportok ellen irányuló fenyegetések. Emellett a felhasználók lehetőséget kapnak arra, hogy az Autocomplete-javaslatokat értékelhessék és jelentsék a tiltott vagy zavaró szavakat. Ez a funkció azonban egyelőre csak angol nyelven lesz elérhető.

Forrás: sg.hu / spiegel.de

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 851 297 megtekintés

Videó: 49 032 060 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7046961

Jelenleg az oldalon

6
Online

Interreg CE1013 REFREsh