A jó hír, hogy az elektromos járművek gyártásában és használatában világelső Kína útjára indította első elektromos teherhajóját, egy 2200 tonnás monstrumot – a rossz hír pedig, hogy az úttörő járművet szénszállításra használják.

Mivel a hajózás meglehetősen gyengén szabályozott és csaknem kizárólag nehéz fűtőolajokkal operál, ezért a billió dolláros iparág komoly szennyezőnek számít. A nagyobb kikötők hírhedtek pocsék levegőjükről.

Ráadásul annak ellenére, hogy a globális széndioxid-kibocsájtás 3 százalékáért felel a szektor, tevékenysége nem esik a párizsi klímaegyezmény hatálya alá, hiszen az csak az országokra terjed ki, az azok közötti kereskedelemre nem. A fentiek miatt az iparág megtisztítása a vállalatokra hárul, így örömteli hír, hogy a kantoni kikötő útjára indította a világ első elektromos hajóját – számolt be az állami irányítású Global Times a hónap elején.

A szállítóhajó hatótávolsága igen korlátozott: az 1000 lítiumelem két óra töltése után mindössze 50 mérföldet (80 kilométert) tud megtenni, azonban a két órás töltési idő épppen megfelel a rakodási munkálatok időigényének, így közeli célok között hatékonyan lehet üzemeltetni.

A zöldhajó debütálását azonban a kínaiak sajnos elrontották azzal, hogy első útján kétezer tonnányi szénnel pakolták meg, amit egy erőműbe szállítottak.

A fenti szépséghiba ellenére mindenképpen dicséretes, ha nehéz fűtőolajok elégetése helyett elektromos áramot használnak, a helyi sajtó pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy hasonló hajók a jövőben jármű- és személyszállításra is alkalmasak lesznek.

Ugyanakkor a szénfüggőségtől való gyors eltávolodás az egyetlen útja annak, hogy Kína az elektromos hajók pozitív hatását teljes egészében élvezni tudja, és lényegesen hozzájáruljon egy élhető környezet megteremtéséhez.

Forrás: kitekinto.hu / cleantechnica.com

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 74 804 534 megtekintés

Videó: 47 967 512 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen6887471

Jelenleg az oldalon

1
Online

Interreg CE1013 REFREsh