A katari kormány által birtokolt al-Dzsazira tévécsatorna készakarva elferdíti a tényeket a szíriai események megvilágítása során. Erről meg van győződve Ali Hasem újságíró, a tévécsatorna volt munkatársa.

Ali Hasem többször tudósított forrongó helyszínekről. Dolgozott Líbiában, amikor ott háború folyt az ellenzék és a Kadhafi-pártiak között. Aztán Szíriába irányították – mondja az újságíró.

„Amikor visszatértem Líbiából 2011 áprilisában, Libanon és Szíria határára küldtek. Ott a határon átkelő fegyveres harcosokat láthattam. Sikerült felvételt készítenünk azokról a harcosokról, akik a szíriai csapatok ellen harcoltak a szíriai-libanoni határon és behatoltak egy-két kilométer mélyre szíriai területre. Nem tudom, szíriaiak, libanoniak vagy palesztinok voltak-e. Csupán azt mondhatom, hogy harcoló embereket láttam. A tévécsatorna pedig megtagadta az anyag műsorra tűzését. A vezetőségtől azt az utasítást kaptam, hogy felejtsem el. Egyszerűen ne vegyem észre a harcosokat. Mivel az egészet „békés forradalomként” aposztrofálták, nem volt szabad, hogy ott harcosok legyenek. A tévécsatorna nem kívánta ezt bemutatni.”

Ali Hasem meggyőződése, hogy erről a katari kormány rendelkezett.

„Ez a csatornát birtokló katari kormánynak, a külügyminisztériumnak volt a döntése. A szíriai eseményeket békés tüntetők elnyomásaként kívánták beállítani. A valós helyzet más volt. Háború folyt a harcosok és a hadsereg között.”

Az al-Dzsazira nem csak egyszerűen cenzúrának vetette alá a riportokat és nyílt hazugságot mondott műsoraiban, hanem közvetlenül beavatkozott a szíriai eseményekbe, mobil és internet-kapcsolatot biztosított Basar al-Aszad ellenfelei számára – mondta Ali Hasem.

„Ezt a libanoni határon át tették. Amennyire én ismerem a dolgokat, az egyik legelső titkos akció célja az volt, hogy kommunikációs eszközöket juttassanak el Szíriába. Tudom, hogy egyes embereknek 50 ezer dollárt fizettek azért, hogy berendezést szállítsanak Libanonból Szíriába. Meg vagyok győződve arról, hogy sok ilyen akciót valósítottak meg. A tévécsatorna állította, hogy azt kívánta elérni, hogy Szíria határain túl hallják meg azok szavát, akik az országban nem juthatnak szóhoz. De, amint én tudom, a berendezést fegyveres harcosok használták, nem pedig csak békés tüntetők.”

Az újságírói etika alapelvei lábbal tiprása elleni tiltakozása jeléül Ali Hasem és számos kollégája távozott az al-Dzsaziráról. A csatorna azonban ma is működik és a szíriai események nem objektív megvilágításával véleményt formál az arab országokban és Nyugaton.

Forrás: ruvr.ru

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

Zanzibar Guru

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 47 917 756 megtekintés

Videó: 27 368 964 megtekintés

Látogatók

Összesen5117537

Jelenleg az oldalon

6
Online

Interreg CE1013 REFREsh