http://komlomedia.hu/14-iq-light/5580-a-google-elhozza-a-mobil-armageddont#sigProId5fe3a624ad
Mobilegeddon, ezen a néven illeti az Economist és más nemzetközi portálok a Google ma útjára induló új algoritmusát, amelynek a célja, hogy a mobileszközökön indított kereséseknél, a mobilbarát oldalak előnyhöz jussanak.
Az új algoritmus a Google valaha volt legfontosabb fejlesztése a mobil keresések területén. Nem véletlen, hogy a Google, a cégtől szokatlan nyitottsággal már előre bejelentette a várható frissítés időpontját – számolt be róla az ite.hu keresőoptimalizálási magazin.
A cél a jobb felhasználói élmény
A Business Insider egy keresőoptimalizálási szakértőt idéz, aki szerint főként a kisebb weboldalak milliói számára lesz keserű nap a mai. Sokan ugyanis még mindig nem tudnak semmit a Google mobil algoritmusáról, így weboldalak forgalma drasztikusan visszaeshet a mai naptól kezdve.
A Google keresések 20-60%-a ma már mobileszközökről történik, ezért a cég számára kiemelten fontos, hogy felhasználóinak olyan weboldalakat mutasson, amelyek mobileszközökről is jól áttekinthetőek. A szakértők szerint, míg korábban a tartalmon volt a hangsúly a Google-nál, ma már e mellé felzárkózott a felhasználói élmény is.
Az Európai Unió sem mobilbarát
Az Economist arra hívja fel a figyelmet, hogy egy felmérés szerint a weboldalak 40%-a nem mobilbarát, így súlyos forgalom visszaesésre számíthatnak. A szaklap megjegyzi, hogy ironikus módon az Európai Unió hivatalos weboldala sem minősül mobilbarátnak a Google szemében.
Az ite.hu felmérése szerint a hazai oldalak felkészültsége sem megfelelő. Bár a vezető portálok zöme mobilbarát, a kormányzati oldalak, vezető cégek, és kisvállalkozások oldalainak túlnyomó többsége nem mobilbarát a Google ma induló algoritmusának szemében.
A felhasználóknak jobb lesz
A felhasználók a mai naptól kezdve tehát egy erősen átalakult találati listát kaphatnak majd, amennyiben mobileszközökről indítják kereséseiket. A Google szándékai szerint olyan oldalakat kapnak majd a keresők, amelyek mobilon is jól kezelhetőek és tartalmukban is relevánsak. A cég becslése szerint nagyjából egy hét, míg az algoritmus az egész világon lefut.
Az asztali gépről, vagy tabletekről indított kereséseknél egyelőre nem lesz változás.
Forrás: computerworld.hu