A jármű elsősorban a hihetetlen csekély tömege miatt érdekes. Az elektromos motor a járművet 3 másodperc alatt tudja nulláról 45 kilométer/órára felgyorsítani. Az akkumulátorok 60 kilométeres hatótávolságot biztosítanak.

A 25 éves Niels Grafen mérnök és 2014 ősze dolgozik az APWorks cégnek. Ő és kollégája, Stefanus Stahl közösen álmodták és alkották meg a világ első 3D-nyomtatóval készített motorkerékpárját. "A motorok nem tartoznak a fő profilunkba. Az egész dolog véletlenül jött, akár gokartot vagy kisautót is tervezhettünk volna, de én és a kollégám a szabadidőnkben rengeteget foglalkoztunk elektromos motorokkal és ebből jött az ötlet. Az egyik termékünket végre meg akartuk mutatni a nyilvánosságnak, általában erre ugyanis az ügyfeleink titoktartási politikája miatt nem kerülhet sor. Ebben az esetben ezért fejlesztettünk ki egy terméket csak saját magunknak. A Light Rider megmutatja, hogy mi minden lehetséges a 3D-nyomtatás segítségével. A motorkerékpár kapcsán elsősorban a hihetetlen alacsony, 35 kilós súlyt kell kiemelni. Amennyiben valaki akarja, akkor akár a lakásába is felviheti. Emellett a Light Rider csendes és szagtalanul üzemel" - jelentette ki a szakember.

Grafen hozzátette, hogy elvileg elegendő egyetlen gombot lenyomni a gyártási folyamat elindításához, de a valóság ennél picit bonyolultabb. A nyomtatóik még korlátozott kapacitásúak, ezért a prototípust 18 darabban kellett elkészíteni. Éppen most telepítettek egy új nyomtatót, amelytől azt remélik, hogy az alváz a jövőben már 4-5 darabban legyártható lesz. A motort már kipróbálták, nagyszerű volt vele menni; ebben a járműosztályban nincsen ilyen könnyű motor.

Gyakorlott motorosok is tesztelték a járművet és ők is elvoltak ragadtatva tőle, s attól, hogy mennyire könnyen irányítható és mennyire jól gyorsul. A 8 lóerő ugyan nem hangzik soknak, de egy 35 kilós motort nagyon szépen fel tud gyorsítani. A fiatalember egyébként eddig kerékpározott, de annyira megtetszett neki a motorozás, hogy most készítteti a jogosítványát.

"Úgy döntöttünk, hogy csak egy 50 darabos sorozatot gyártunk le. A végül piacra kerülő modellek némileg különbözni fognak a mostaniaktól és egy saját fejlesztésű akkumulátor segítségével szeretnénk növelni a hatótávolságot is. Akkor - súlynövekedés nélkül - elérhető lesz az akár 100 kilométeres hatótávolság. Egy olyan járműnél, amelyet főleg városi közlekedésre terveztek, ez elég szép. Egy éven belül piacra akarjuk dobni az első motorkerékpárt, mely adók nélkül 50 000 euróba fog kerülni. Tény, hogy más elektromos motorok körülbelül 10 000 euróba kerülnek, de gondolni kell arra, hogy a fejlesztési és a gyártási költségeket 50 darabra kell számolni."

"Amennyiben belépnénk a tömegpiacra, akkor a költségek drasztikusan csökkennének. Azt, hogy lesz-e ilyesmi, majd később fontoljuk meg, de úgy gondolom, érdeklődés lenne a termékre. A Light Rider úttörővé válhat és látható lesz, hogy a technológiája teljesen különleges. A vásárlók között lehetnek olyanok, akik az elsők között akarják megvásárolni és használni a terméket, valamint olyanok is, akik egy városi járművet szeretnének venni, amely nagyobb egy elektromos kerékpárnál, de kisebb egy valódi motornál. Természetesen az is elengedhetetlen, hogy valakinek legyen pénze megvásárolni" - hangsúlyozta Niels Grafen.

Forrás: sg.hu Kattintson ide...

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 089 650 megtekintés

Videó: 48 319 210 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen6923411

Jelenleg az oldalon

2
Online

Interreg CE1013 REFREsh