Donald Trump amerikai elnök fokozatosan felszámolja elődje elképzeléseit, ezúttal a közúti járművek piacán eszközölt fontos változásokat.

Barack Obama kormánya tavaly decemberben azzal a javaslattal állt elő, hogy a jövőben az új gépkocsik esetében legyen kötelező az autó-autó kommunikáció (C2C/V2V) rendszerek beépítése. Az akkori közel 400 oldalas dokumentumban azt lehetett olvasni, hogy ez a technika "forradalmasíthatja" a járműbiztonságot. A dokumentumot az amerikai közlekedési minisztérium és a közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) hozta nyilvánosságra. Az elképzelés lényege az volt, hogy a C2C/V2V-rendszerek integrálásával megelőzhető a balesetek jelentős része és ezáltal számos életet lehet megmenteni, hiszen a gépkocsik hozzáférhetnek a többi autó szenzoraihoz, így tudhatják, milyen útviszonyok és körülmények vannak előttük.

Most viszont az AP hírügynökség arról tudósított, hogy mégsem lesz kötelező az Amerikai Egyesült Államokban a járművek hálózatba kötése. Donald Trump kormánya egyszerűen törölte Obama terveit. Az AP az autóipar két képviselőjére hivatkozott, akik a Fehér Házzal és a közlekedési minisztériummal is egyeztettek a témával kapcsolatban, továbbá az informátorok között volt a szakmai szervezetek két munkatársa is, akik szintén tárgyaltak a kabinettel.

Car to Car
A kormány képviselői rámutattak arra, hogy a tervek leállítása mögött különböző okok húzódtak. Az egyik az volt, hogy a kabinet nem akart sokba kerülő előírásokat ráerőltetni az iparra. Emellett a távközlési szolgáltatókat is zavarták a tervek, mert az amerikai kabinet az IEEE 802.11p WLAN-szabványt (pWLAN vagy ITS-G5) akarta előnyben részesíteni az LTE-V vagy 5G szabványokkal szemben. A WLAN-on keresztüli vezeték nélküli kommunikáció számára az 5,9 GHz-es sávot tartották fenn és azt a sávot a társaságok szívesen alkalmazták volna más célokra. Ráadásul az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (FCC) teszteli annak a lehetőségét, hogy a frekvenciatartományt feldarabolja és különböző célokra használja. Az első teszteredmények hamarosan megjelennek.

Az Obama-kormány egyébként azt tervezte, hogy az új szabályozás szeptemberben hatályba léphet. A döntéshozók kétéves türelmi idővel számoltak, öt év után pedig az összes új modellt a szükséges kommunikációs technikával kellett volna felszerelni. A Nemzeti Biztonsági Tanács élesen bírálta a tervek leállítását. Deborah Hersman, a szervezet elnök közölte, hogy a C2C-kommunikáció az egyik legfontosabb segítség lehet a halálos közlekedési balesetek megakadályozására és a technika csak akkor fog teljesen elterjedni, ha lesz beépítési kötelezettség. Az USA-ban a közlekedési balesetekben tavaly 37 461 személy hunyt el. Ez közel ötezerrel több volt a 2014-es számnál.

Forrás: sg.hu / apnews.com

Tafedim tea

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

MTI Hírfelhasználó