http://komlomedia.hu/10-belfold/13390-a-kek-pont-alapitvany-es-az-elte-ppk-kozos-kampanya-iden-a-jarvany-alatti-jozansag-megtartasat-celozza#sigProId7e64a79c05
A Száraz November célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a mértékletesség erényére az alkoholfogyasztással kapcsolatban. Az egy hónapos kihívás során a részt vevők leteszik az alkoholt és az italfogyasztással kapcsolatos szokásaikat értékelik.
A kérdés azért fontos, mert a járványhelyzet miatti bizonytalanság hatására a kockázati ivók a „karantén depresszió” vagy „karantén fáradtság” tüneteit észlelik magukon, ezért elveszthetik a motivációjukat vagy az önkontrollt az alkoholfogyasztással kapcsolatban.
A friss kutatások szerint kettős tendencia figyelhető meg a karantén alatti italozással kapcsolatban: egyrészt megjelent a gyakoribb, de kisebb mennyiségű italozás, ugyanakkor a rohamivás (mint az egyik legsúlyosabb ivásforma) gyakorisága is nőtt. A Száraz November idei kampánya az öngondoskodás és az egyéni felelősség jelentőségét hangsúlyozza, főleg a kockázati ivók csoportjában.
A Kék Pont Száraz November kampánya 2018 óta működik együtt az ELTE PPK-val, hogy rávilágítson a tudatos és mérsékelt alkoholfogyasztás fontosságára.
A tavalyi kampány az egyetemi hallgatók alkoholizálási szokásaira hívta fel a figyelmet, 2018-ban pedig a nők italfogyasztása került a középpontba. A 2020-as kampány idején az alapítvány és a PPK szakemberei péntekenként 19:00 órától nyitott Zoom csatornát működtetnek, ahol izgalmas vendégekkel és játékokkal segítik a kihívás teljesítését.
Forrás: ELTE / elte.hu