Japánból érkezett a vezeték nélküli töltés technológiájának legutolsó fejlesztése. Takasi Okira a Tojohasi Műszaki egyetem villamos mérnök professzora és kutató csoportja kifejlesztett egy olyan elektromos rendszert, amely az indukáló kapcsolás elvének alkalmazásával elektromossággal lát el egy gépkocsit annak gumijain keresztül.

A projektet EVER-nek ( Electric Vehicle on Electrified Roadway) keresztelték el. Ez úgy működik, hogy 10 centiméterrel az út felszíne alá fémlemezt helyeznek be elektromágneses indukció céljából.

Az energia-átvitel, hasonlóan a már kikutatott és kísérletezett vezeték nélküli rendszerekhez, a gépkocsi útja során valósul meg, azzal a különbséggel– magyarázzák a kutatók, hogy a beton vastagságától függetlenül a hatásfok mintegy 90%-os, az elektromos átvitel 60 W. A kutatóknak laboratóriumi kísérletek során sikerült megoldani a gépkocsi belső világítását, a gumikhoz kapcsolt elektromos téren keresztül. „Az átadott potenciálnak kevesebb, mint 20%-a vész el az áramkörben” - mondja Ohira professzor, hozzátéve, hogy a kutatás célja, hogy a jelenlegi technológiájukat oly módon fejlesszék, hogy 100%-ra emeljék az átvitt energiát, és hogy a rendszer több mint 20 cm vastagságú felszín alatt is működjön.

Forrás: Aiolus News/Energiacentrum.com

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 527 429 megtekintés

Videó: 52 193 840 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7461312

Jelenleg az oldalon

7
Online

Interreg CE1013 REFREsh