Bár az elektromos autóknál alkalmazott technológiák az utóbbi években elképesztően sokat fejlődtek, de azért sajnos még mindig nem olyan praktikus egy villanyautó, mint egy belső égésű motorral hajtott. Ám az IBM most egy olyan lítium-levegő akkumulátoron dolgozik, amellyel akár 800 kilométeres is lehet az elektromos autók hatótávolsága.

Az IBM egy a négy olyan technológiai óriás közül, akik a lítium-levegő akkumulátorokat tesztelik – írja a CNET. A Battery500 nevet viselő projekt keretein belül az IBM kutatói egy olyan akkumulátor kifejlesztésén dolgoznak, amelyben a nehézfém oxidok helyett szén található, amely az oxigénnel reagálva elektromos töltést generál. A technológiára sokan az elektromos autóknál használt technológiát szent Gráljaként tekintenek, hiszen elméletileg ezerszer akkora energiasűrűséget biztosít, mint egy mostani Nissan Leaf-ben lévő akkumulátor. De sajnos még nem megbízható.

Hogy a lítium-levegő akkumulátorok stabilabbak legyenek, a kutatók a Zürichben található szuperszámítógéphez, a Blue Gene-hez fordultak. Ennek segítségével elemezték az elektrokémiai reakciókat, hogy olyan alternatív elektrolitokat találjanak, amelyek nem rontják az akkumulátor minőségét az újratöltés után. A kutatók találtak is egy ilyen elektrolitot, de azt természetesen nem árulják el, hogy melyik az. Az IBM 2013 során kezdi el fejleszteni saját lítium-levegő akkumulátorát, és ha minden a terv szerint zajlik, 2020-ban elkezdődhet a tömeggyártás.

A lítium-levegő akkumulátorok működése:

A lítium-levegő akkumulátorok lélegeznek: vezetés közben a levegőben lévő oxigén reagál a lítium ionokkal, melynek eredményeképpen lítium-peroxid jön létre a szén rácsban. Amikor az akkumulátort feltöltjük, az oxigén visszajut a légkörbe, a lítium pedig visszakerül az anód oldalra.

Forrás: tisztajovo.hu

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 75 681 105 megtekintés

Videó: 48 892 051 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7021643

Jelenleg az oldalon

7
Online

Interreg CE1013 REFREsh