Másfél évig tartó vizsgálat lezárásaként az Európai Unió közölte, hogy a Google-nak heteken belül megoldási javaslatokkal kell előállnia az adatvédelmi aggályok megoldására.

Joaquin Almunia, az EU piaci versenyért felelős biztosa úgy fogalmazott: a másfél évig tartó alapos vizsgálat után a Google esélyt kap arra, hogy orvosolja azokat a hibákat, amelyekre az EU felhívta a figyelmet.

A biztos négy konkrét témát emelt ki, amelyek kapcsán lépéseket vár az internetes óriástól: Brüsszel úgy látja, hogy a Google a keresési találatok között előnyben részesíti a saját "vertikális keresőinek" eredményeit, vagyis a saját téma-specifikus szolgáltatásaira (hír- étterem- vagy termékkeresés) hívja fel a figyelmet és ezzel aránytalan versenyelőnyt biztosít magának.

Szintén aggasztja az EU illetékeseit, hogy a Google keresőmotorja úgy másolja ki a tartalmakat más, tematikus keresési szolgáltatóktól, hogy ezzel csökkenti a versenytársak jelentőségét. Mint hogy az adatok minden ellenszolgáltatás nélkül áramlanak a Google-hoz, a befektetők egy része valószínűleg megfontolja majd, hogy kisebb vertikális keresőkbe invesztáljon-e ezek után.

Szintén az Almunia által felsorolt kifogások között szerepelt a Google keresőszolgáltatásának telepítése más cégek portáljaira. A vállalat az ilyen megoldások esetén az általa közvetített hirdetéseket (Google Ads) jeleníti meg a keresési találatok mellett és ezzel gyakorlatilag lehetetlenné teszi, hogy más szereplő is belépjen erre a területre.

Végül Brüsszel felrótta a Google-nak azt is, hogy szerződési feltételeivel ellehetetleníti az AdWords segítségével lebonyolított hirdetési kampányok más platformokra történő átvitelét.

Almunia közölte: a Google-nak pár hét alatt ki kell dolgoznia egy megoldási csomagot ezekre a problémára, amelyeket azután piaci szereplőkkel tesztelnek majd, mielőtt döntenek arról, hogy folytassák-e az eljárást a vállalat ellen.

Forrás: vg.hu

Tafedim tea

Zanzibar Guru

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Látogatók

Összesen3802790

Jelenleg az oldalon

8
Online