A Meta égisze alatt olyan dolgok is változnak, amik nagyon hosszú ideje voltak érintetlenek.

A Facebook elképesztően sokoldalú lett 2022-re, szinte végtelen mennyiségű funkcióval és különböző felületek tömkelegével szolgál. Van már videós része, apróhirdetéseket is kezel, ott vannak a csoportok, és tényleg bőven lehetne még sorolni ezeket, de az elsődleges felülete szinte az indulása óta az a szekció, ahol a felhasználók bejegyzései jelennek meg.

2004-ben indult el a Facebook, és 2006 szeptemberében jelent meg az a kezdőfelület, amit most is ismerünk. Persze az elmúlt évek során ez hatalmas evolúciós fejlődésen ment keresztül, de egy dolog sosem változott, a neve. Ez a része a közösségi oldalnak az indulása óta hírfolyamként ismert, most viszont a platform bejelentette, hogy új néven folytatja a kezdőfelület.

A hírfolyam a továbbiakban egyszerűen már csak „folyam” lesz.

Akik jelentős változásra számítottak így 15 évet követően, most biztosan csalódottak. Igazából a Facebook célja csak az volt most, hogy jobban igazodjon a kezdőképernyő neve a valódi funkciójához. Míg annak idején itt tényleg csak hírek és az ismerősök bejegyzései jelentek meg, addig ma már ez elképesztően változatos, és dinamikusan követik egymást a hírek mellett az apróhirdetések, videók, csoportbejegyzések, no, meg persze a reklámok is.

„Bizonyos szempontból ez hatalmas változás – a Facebook a világ egyik leggyakrabban használt platformja, és a folyam a kezdőfelület. Ellenben csupán egy névváltoztatásról van szó, hogy jobban tükrözze a változatos tartalmakat, amelyeket az emberek a folyamon látnak” – olvasható a Facebook szóvivője, Dami Oyefeso közleményében.

A vállalat elmondta, hogy semmilyen tartalmi vagy működési változás nem lesz a Facebook folyam esetében, ami bármilyen szinten befolyásolná a használati élményt.

Egyes feltételezések szerint a Facebook azért is vette ki a „hír” szót a folyam nevéből, hogy kevésbé utaljon arra, hogy innen érdemes az embereknek tájékozódnia a nagyvilág eseményeivel kapcsolatosan. A Meta feje ugyanis azért is főhetett mostanában, mert a Facebookot sok kritika érte az emberek félretájékoztatása miatt. Egyes kutatások szerint gyorsabban terjedtek a hírfolyamon a valótlan állítások, mint a megalapozott és igazságot tartalmazó hírek.

Sokszor érik kritikus hangok azért is a Facebookot, mert a választásokban túl nagy befolyással rendelkezik, de persze a puszta átnevezés ezen a tényen sem fog változtatni. Viszont a cég már hivatkozhat majd arra, hogy semmi nem utal ezentúl arra, hogy hírek kapcsán innen lenne érdemes tájékozódni. Ez csak egy folyam a Facebookra felkerülő tartalmak számára.

Tehát itt a lényeg az, hogy az emberek gondolkodásmódját szeretnék megváltoztatni az illetékesek, azzal, amit az új név sugall, vagyis éppen nem sugall. Ezzel pedig kicsit olyan vizekre eveznek a Metánál, hogy a szabályozók elvárásainak is jobban próbálnak megfelelni, de túl nagy erőfeszítést azért nem tesznek, azt be kell látni, hiszen ameddig az algoritmus nem változik, addig ez csak a felszín rendezése.

Forrás: ipon.hu

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 514 015 megtekintés

Videó: 52 187 865 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7460721

Jelenleg az oldalon

4
Online

Interreg CE1013 REFREsh