Egyelőre csak a hajtóművet indították be, ám hamarosan kész a legnagyobb rakéta.

Elon Musk cége a napokban azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy globális internetelérés kiépítésén is dolgoznak, eközben azonban a NASA kapcsán is befutott egy hír, miszerint csúszni fog az SLS első küldetése. A SpaceX így némileg tovább élvezheti majd az elsőnek kijáró pozíciót, hiszen egy ideig ők birtokolják majd a legnagyobb rakétát.

A jelenleg használt, immár többszöri fellövésre is alkalmasnak bizonyuló Falcon 9 utódja ugyanis valóban készül, a múlt héten például először próbálták ki ennek hajtóművét. Bár a tesztre ezúttal fellövés nélkül, statikus helyzetben került sor, a végleges változaton alkalmazandó három maghajtóműből pedig csak egyet vettek ehhez igénybe, a rövid kísérlet – amelyről természetesen videó is készült – mégis fontos mérföldkőnek számít. A texasi telephelyen különösebb gond nélkül zajlott le a begyújtási és égetési próba, ami jó előjel a munka folytatásához.

A Falcon Heavy alkalmas lesz a hosszabb küldetések lebonyolítására, hiszen itt a Falcon 9 csaknem 23 tonnájával ellentétben akár 63 tonnát is orbitális pályára állíthat, a Marsra pedig mintegy 16 tonna hasznos terhet vihet magával. Ez a típus valóban az aktívan használt legnagyobb változat lesz, legalábbis amíg elkészül az SLS, illetve a Blue Origin által fejlesztett New Glenn. Több fontos feladat is vár az új jövevényre, hiszen jövőre ezzel jutna el két űrturista a Hold közelébe, 2020-ban pedig ugyanezzel indulnának a Marsra, valóra váltva Musk eredeti elképzelését.

A visszahozatal és a többszöri felhasználás jelentősége az új típusnál is megmarad, ennek sikere esetén órási összegeket spórolhatnak meg, ami lehetővé teszi majd a gyakoribb fellövéseket (és a tiszta profit növelését).

Forrás: sg.hu / twitter.com/SpaceX

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 504 571 megtekintés

Videó: 52 182 601 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7460324

Jelenleg az oldalon

5
Online

Interreg CE1013 REFREsh