Az üzletember nem csupán a platformot, hanem a Szilícium-völgyet is kritizálta.

Chamath Palihapitiya 2007 és 2011 között a Facebook felhasználói táborának növekedéséért felelős alelnök volt. A korábbi menedzser most rendkívül élesen bírálta a közösségi oldalt.

Az egykori alelnök kijelentette, hogy "hihetetlen felelősség" terheli a Facebooknál korábban végzett munkája miatt. Az IT-ágazat olyan eszközöket alkotott meg, amelyek a társadalmi kohéziót szétrombolták. A szívekkel és a lájkokkal kiegészített visszajelzések megakadályozták a társadalmi viták lefolytatását. Mindez azt eredményezte, hogy most már nincsenek civil párbeszédek és együttműködések, vannak viszont félrevezetések és tévedések.

Nem akarta kisebbíteni a Facebook erős befolyását, itt nem csupán az amerikai választások orosz manipulációjára kell gondolni, hanem egy globális jelenségre. Példaként említette, hogy Indiában hét ártatlan embert gyilkoltak meg, mert emberrablással vádolták meg őket. Azok a WhatsApp-üzenetek azonban, amelyekben ezek az információk szerepeltek, hamisak voltak. Chamath Palihapitiya úgy vélte, hogy mindezen dolgok miatt ideje lenne, hogy a felhasználók "kemény lépéssel" válaszoljanak és szüneteltessék a közösségi portál használatát. A volt alelnök már megtette a szükséges döntést és úgy fogalmazott, hogy a gyermekei nem használhatják ezt a "sz.rt". Azt viszont elismerte, hogy a Facebook a világ szempontjából túlnyomóan jó dolgokat tesz.

Palihapitiya egyébként nem csupán a közösségi honlapot bírálta, hanem a Szilícium-völgy rendszerét, amelynek keretében a befektetők komoly összegeket pumpálnak bele a "sz.ros, haszontalan, idióta cégekbe", ahelyett, hogy olyan valódi problémákkal foglalkoznának, mint a klímaváltozás és a betegségek elleni küzdelem. Az üzletember jelenleg a Social Capital nevű befektetési vállalatát működteti, amely az egészségügyben és az oktatásban lévő vállalkozások finanszírozására összpontosít.

Korábban Sean Parker, a Facebook első elnöke megjegyezte, hogy a portál készítői - ő, Mark Zuckerberg és Kevin Systrom, az Instagram alapítója - pontosan tudták, hogy mit tesznek és mindig is tisztában voltak azzal, hogy a platform milyen hatást gyakorol az emberekre, ennek ellenére megalkották azt. Arról volt szó, hogy célzottan függővé tegyék az embereket és rávegyék őket arra, hogy minél több időt töltsenek az oldalon. Hozzátette, hogy a közösségi média nem csupán a társadalmi struktúrákat változtatja meg, hanem a produktivitást, sőt, végső soron az emberek agyát is.

Forrás: sg.hu / theverge.com

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 503 848 megtekintés

Videó: 52 182 137 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7460300

Jelenleg az oldalon

3
Online

Interreg CE1013 REFREsh