http://komlomedia.hu/9-kulfold/1350-ipari-szabotazs-volt-a-szuhoj-superjet-100-balesete#sigProId3c4dd7bf40
A Komszomolszkaja Pravda moszkvai lap a GRU (orosz katonai hírszerzés) egy meg nem nevezett tisztviselőjére hivatkozva bejelentette, hogy a május 9-én Indonéziában lezuhant Szuhoj Superjet 100 ipari szabotázs áldozata lett, az akció mögött pedig amerikai érdekeltségek állnak. A tiszt elmondása szerint az orosz hírszerzés régóta figyelemmel kíséri az amerikai katonai elektronikai specialisták ténykedését a jakartai repülőtéren, és tudomásuk van arról, hogy az amerikaiak rendszeresen használnak a rádiókommunikációt megzavaró eszközöket orosz nem-katonai célpontok ellen is. A tiszt szerint ennek számlájára írható az elmúlt 18 hónapban 6 szabotált orosz műhold és több olyan egyelőre nem nyilvános projekt szabotálása, ami az orosz ipar számára kitörési lehetőséget jelent. Nem egy esetről van szó tehát, hanem az orosz ipar egészét célzó szabotázsakciók láncolatáról.
A Szuhoj lezuhanása kapcsán megállapítást nyert, hogy az ütközéselkerülő rendszer megfelelően működött, és a fekete doboz vizsgálata is hasonló eredménnyel zárult. A hangfelvételek szerint az ütközést megelőzően egyetlen, rendszerhibát jelző riasztás sem történt, miközben a riasztó rendszerek kifogástalanul működtek. A repülési rendszereket és a motor teljesítményét figyelő digitális repülési adatrögzítőnek nyoma veszett. A tiszt szerint a balesetre az ipari szabotázs az egyetlen ésszerű magyarázat, mivel a gépet vezető Alexander Jablontszev Oroszország egyik legtapasztaltabb tesztpilótája, és a fekete doboz vizsgálata során megállapítást nyert, hogy miután a pilóta "felhőszakadás" miatt engedélyt kért a leereszkedésre, az ütközéselkerülő rendszer nem jelezte, hogy a gép egyenesen egy hegynek repül - a Jakarta repülésirányítói pedig megadták az engedélyt.
A Szuhoj gép gyártói szintén ipari szabotázsról beszélnek, a Komszomolszkaja Pravda a cég vezető tisztviselőit is megkérdezte. Azt is hozzátették, hogy a sikeres szabotázs ellenére a cég nem szenvedett komolyabb anyagi veszteségeket, és a megrendelések száma sem csökkent. Mivel a nyomozás eredményei a szabotázs tényét támasztják alá, a megrendelőknek semmilyen oka nincs arra, hogy ne bízzanak meg a gép műszaki adottságaiban. Az is egyértelmű, hogy a rendszeres szabotázsakciók annak köszönhetőek, hogy a cég eredményei lehetővé teszik a nemzetközi piacokon a vezető szerep betöltését.
Oleg Pantalejev, az aviaport.ru hírügynökségnek nyilatkozó repülési szakértő egyértelműen kijelentette, hogy a Szuhoj előretörése a nemzetközi piacokon elsősorban a Boeing-nek és más amerikai cégeknek okoz komoly bevételkiesést, így ezek a vállalatok is érdekeltek a Szuhoj megrendeléseinek szabotálásában.
Forrás: jovonk.info