Az Európai Unió pénteken elítélte, hogy Oroszország betiltotta területén a Deutsche Welle (DW) német televíziócsatorna adásának sugárzását.

Csütörtökön az orosz külügyminisztérium közölte, hogy válaszul a német nyelvű, orosz állami RT DE tévécsatorna németországi betiltására Moszkva bezárja a DW oroszországi tudósítói irodáját, alkalmazottjainak akkreditációját pedig visszavonja. Az orosz külügyi tárca kezdeményezte, hogy a DW-t minősítsék idegen ügynöknek Oroszországban.   

Peter Stano, az EU külügyi szóvivője szerint az orosz lépés "elfogadhatatlan, és minden indokot nélkülöz". Mint mondta: a német médiahatóságok engedélyezési és felügyeleti bizottságának (ZAK) szerdai döntése, miszerint az RT orosz állami televízió műsorszolgáltatási engedély hiányában nem sugározhatja német adását (RT DE) Németországban, nem hasonlítható össze az moszkvai határozattal.    

"Az orosz hatóságok reakciója sajnálatos módon még mindig azt jelzi, hogy Oroszország továbbra is folyamatosan megsérti a médiaszabadságot, és semmibe veszi a médiafüggetlenséget" - jelentette ki Stano.   

Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője csütörtökön a szólásszabadság megsértésének nevezte az RT DE németországi betiltását, és sajnálkozását fejezte ki a berlini döntés miatt.   

Az RT - korábbi nevén Russia Today - a német adása miatt a tavaly decemberi indulása után rögtön kirobbant jogi vitában azzal érvelt, hogy 2029-ig szóló engedélyt kapott a kábeles és műholdas sugárzásra a határokat átlépő televíziózásról szóló európai egyezmény egyik tagjától, Szerbiától. Ezzel szemben a ZAK kiemelte, hogy németországi műsorszolgáltatási engedélyt csakis németországi hatóság adhat ki, ezért nem lehet hivatkozni semmilyen más, az európai jog szerint legitim, jogszerű engedélyre.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 64 202 411 megtekintés

Videó: 38 453 459 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen5889957

Jelenleg az oldalon

9
Online

Interreg CE1013 REFREsh