A szmogosban való leszállás elsajátítására kényszerülnek a Kína tíz legforgalmasabb repülőteréről a fővárosba érkező pilóták a járatok pontosságának növelése érdekében - írja a Global Times című napilap.

A lap beszámolója szerint január elsejétől kezdődően az érintett pilótáknak igazolniuk kell, hogy rossz látási viszonyok közepette is képesek biztonságosan leszállni. Az úgynevezett vaklandolást a gépeken egy speciális fedélzeti berendezés segíti, emellett külön jelzőfények és az irányítótorony is asszisztál a kifejezetten bonyolult művelethez. A jelenlegi szabályozások szerint ha a kifutópályán való látótávolság kevesebb 550 méternél, és a pilóták nem rendelkeznek speciális kiképzéssel, akkor nem engedélyezett számukra a landolás, és másik repülőteret kell keresniük.

A vaklandolás technikájának elsajátításával a pilóták jelentősen rosszabb látási viszonyok mellett, már 350 méteres vagy akár annál kisebb látótávolság esetén is képessé válnak a biztonságos leszállásra.

Az új szabályozás elrendelésére azért volt szükség, mert az elmúlt években számos alkalommal befolyásolta a szmog a kínai főváros légi közlekedését. Idén januárban például több olyan nap is akadt, amelyen több tucat járatot kellett eltörölni a sűrű szmog miatt, ez pedig - a főváros összekötő szerepéből adódóan - Kína teljes területén késésekhez és a légi közlekedés rendjének felborulásához vezetett.

A vaklandolás gyakorlata Peking nemzetközi összehasonlításban is rendkívül rossz teljesítményét javítaná, járatainak pontosabbá tételét segítené. A FlyStats vállalat egy májusi iparági jelentése rámutatott: a pekingi fővárosi repülőtér - a sanghaji Putung nemzetközi repülőtérrel karöltve - a világrangsorok alján helyezkedik el. Május hónapban például az összes járat csupán 18 százaléka, az év első felében az összes gép kevesebb mint 40 százaléka érkezett, illetve szállt fel időben.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

Zanzibar Guru

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Látogatók

Összesen3586269

Jelenleg az oldalon

11
Online