Az álhírekkel kapcsolatos interakciók száma 65 százalékkal csökkent.

A New York University, a Microsoft Research és a Standford University közös kutatása szerint a Facebook "fake news" problémája lényegesen enyhült, amióta a 2016-os amerikai elnökválasztás után a közösségi hálózat harcot indított az álhírek ellen.

A fontos kutatás célja az volt, hogy megmérjék az álhírek forgalmát a Facebookon és a Twitteren. 570 olyan webhely anyagát vizsgálták, amelyet a témával foglalkozó szervezetek álhírforrásként minősítettek.

A kutatócsoport mérte, hogy ezek a hírek milyen mennyiségben jelennek meg a Facbookon, illetve a Twitteren, és havi kimutatást készített a terjedés mértékéről.

Mindehhez olyan eszközöket használtak, mint például a BuzzSumo, amely egy, a közösségi hálózaton megosztott tartalmakkal kapcsolatos interakciók számát nyilvántartó adatbázis.

A kutatás az álhírek forgalmának 65 százalékos csökkenését mérte az elmúlt három év időszakában, ami persze még mindig elmarad az ideális száz százaléktól, de azt mutatja, hogy a Facebook álhírdetektáló algoritmusa működik, és a cég tényleg komolyan veszi az álhírek visszaszorítását.

Forrás: computerworld.hu