http://komlomedia.hu/fotokiallitas/14-iq-light/6500-a-penz-novekvo-digitali-zalasara-szamit-a-paypal#sigProIdd095066c6b
Nő a mobil tranzakciók száma, a fizetési szolgáltató igyekszik felkészülni erre, de már nem a bankkártyák mobillal való kiváltása a fő cél.
Bill Ready, a PayPal termékekért és fejlesztésekért felelős vezetője büszkén nyilatkozta, hogy sokan megpróbálták már őket lemásolni, de eddig senki sem járt sikerrel. Ez részben annak köszönhető, hogy a PayPalon kívül senki sem szolgálja ki a teljes tranzakciós láncot, és ők az egyetlen olyan nagy szolgáltató, amely globálisan mind a felhasználók, mind a kereskedők számára ajánlatokat kínál.
A fizetési platform már nem tartozik az eBay kötelékébe és immár világszerte több mint 170 millióan használják. Az aukciós oldaltól való függetlenedés részben egyszerűbbé tette az üzletet, segített nekik abban, hogy a kereskedőcéget eddig versenytársnak tartó vállalkozások is csatlakozzanak hozzájuk, emellett a világ is kissé nyitottabbá vált a PayPal és a lehetséges partnerei számára. Közlése szerint az elmúlt időszakban elsősorban a mobil eszközökről végrehajtott tranzakciók száma nőtt. Tavaly a felhasználók ilyen módon 46 milliárd dollárért vásároltak különböző termékeket 2013-hoz képest, ez kétharmados növekedés.
Ready arra hívta fel a figyelmet, hogy egyre gyorsabban digitalizálódik a pénz: ugyan a készpénz még nem a közeljövőben fog eltűnni, de az biztos, hogy tovább fog emelkedni a mobil tranzakciók száma. Jelenleg minden negyedik tranzakció tartozik ebbe a kategóriába, és a nemrég bevezetett OneTouch rendszernek köszönhetően a lezárt tranzakciók száma több mint 50 százalékkal nőtt. Ebben a szegmensben még fontosabb a biztonság, mint az asztali gépeknél, hiszen a kis méretű érintőképernyőkön keresztül nem szívesen adják meg az emberek a különböző adatokat, például a hitelkártyájuk számát.
A kezdeményezett online vásárlások több mint felét indítják mobil készülékekről, a lezárt vásárlások esetében viszont ez az arány csupán 10-15 százalék. (Tegnapi sajtótájékoztatóján ugyanezt, azaz a legutolsó gomb megnyomásának elmaradását említette a mobiloknál Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezetője is.) Ez főként a fizetési procedúra bonyolultsága vagy hibája miatt történik így. Mobil operációs rendszerek alapján is jelentős a különbség: míg az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában az Apple a domináns e-kereskedelmi platform, addig máshol, például Ázsiában az Android vezeti a piacot.
Ready arra számít, hogy a tranzakciók egyre inkább az alkalmazásokba, míg az alkalmazások az üzletekbe integrálódnak. A Starbucks ügyfelei közül például már sokan az okostelefon-alkalmazásuk segítségével fizetnek az üzletekben, mert így bekapcsolódhatnak a kávézólánc bónuszprogramjába, amelynek keretében minden tizedik megrendelt kávé ingyenes. Előfordult az is, hogy az alkalmazáson rendeltek meg valamit, amit később személyesen hoztak el az adott üzletből.
A menedzser szerint a kereskedőknek és nekik is fel kell tenniük azt a kérdést, hogy mely problémákat oldhatják meg a fogyasztók számára. Már rég nem arról van szó, hogy kiváltsák a kártyával való fizetést a pénztáraknál. Tavaly egyébként 235 milliárd dollár értékben bonyolítottak kifizetéseket, de a digitális pénztárcák aránya elhanyagolható, alig egy százalék használ ilyet. Ready végül leszögezte, hogy nagyon jó, hogy mások, például az Apple és a Google marketingerejükkel növelik az egész piac méretét, azaz egyre több felhasználó vált át digitális pénztárcára, de biztos abban, hogy a PayPal továbbra is piacvezető lesz ezen a területen.
Forrás: sg.hu Kattintson ide...