http://komlomedia.hu/fotokiallitas/9-kulfold/164-a-kozelmult-kerdeseit-tettuk-fel-varosunk-vezetojenek#sigProId59b6d461e7
Június 15-i riportunkban Polics József Polgármester urat megkérdeztük a szerkesztőségbe érkezett e-mail tartalmáról (miszerint hónapok óta azt suttogják Komlón, hogy gazdasági csőd előtt áll a város). Van-e ennek valami valóságalapja?
A Polgármester úr válaszában kifejtette, hogy mindenkinek lehetőséget biztosít, hogy elmondja véleményét akár személyesen is. Mindenkit hajlandó meghallgatni, amennyiben veszi a bátorságot és vállalja a véleményét, információit.
A kérdésre válaszul elmondta: Komló városa nincs csődhelyzetben, fél információk alapján keletkezett a levél. A város nincs könnyű helyzetben, de ezzel tisztában voltak az átvételkor is, ezt a helyzetet menedzselik, azonban semmi olyan kritikus helyzet nincs, amiről a városlakókat tájékoztatni kellene.
A levél írója kifogásolta, hogy nem egyértelmű és világos a kommunikáció. Erre vonatkozólag elmondta, hogy az önkormányzatoknál az adósságrendezést be kell jelenteni, ennek megvan a törvényi háttere, hogy ezt hogyan kell végrehajtani. Ha ez a helyzet előállna, annak híre futótűzként terjedne minden médiában, emlékezzünk csak Szigetvárra.
A vállalkozóknak kiírt munkahelyteremtő pályázatról elmondta a rendeletben megfogalmazott lehetőségeket, azok felhasználási feltételeit.
Két varrodának nyújtott önkormányzati segítséggel kapcsolatos kérdésünkre a vállalkozásokkal kapcsolatos támogatások helyzetét ismertette.
A Pannon Volánnal kapcsolatban kialakult helyzetről elmondta: szeretné megnyugtatni azokat, akiket ez érint. A Közszolgáltatási Szerződés rendszeréből nem olyan könnyű kilépni. A probléma megoldásához a hibák keresése lesz a feladat. Egy a második félévben induló felmérés sorozatban fogják megállapítani az igényeket, ami alapján 2012-től új struktúrában lehet üzemeltetni a helyi közlekedést. A veszteségek forrását meg kell találni, annak csökkentésére törekedni kell, ez az elvárás a tulajdonosok részéről. A helyi tömegközlekedés támogatásra szorul mindenhol, azonban azt nem helyeslik, és nem is támogatják, hogy ezt a jegyárak emelésével oldják meg.
A Családsegítő Szolgálat adósságkezelési szolgáltatására vonatkozó kérdésünkre adott válaszában kiemelte, hogy a közüzemi tartozással küzdő családok keressék fel a Családsegítő Szolgálatot. A zökkenőmentes ügyintézés érdekében létszámbővítést is végeztek. Felhívta a figyelmet arra, hogy az adósság rendezés fontos dolog, de ez csak az érintettek közreműködésével valósulhat meg.
A riport teljes hosszában vasárnapi adásunkban lesz látható. Archívumunkba várhatóan hétfőn fog felkerülni.