Az ottani versenyhivatal szerint a két óriás a hírek és a hirdetések kezelése terén átláthatatlan gyakorlatot folytat, ezért testületet hoznak létre a praktikák kivizsgálására.

Az ausztrál versenyhivatal új testület felállítást javasolja, amely a Facebook és a Google online hirdetési és hírpiaci gyakorlatát hivatott vizsgálni.

Az Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) egy jelentésében arra a következtetésre jutott, hogy a két óriás tisztességtelenül használja piaci túlsúlyát.

A jelentés szerint a Facebook és a Google algoritmusai, amelyek a hirdetések megjelenését szabályozzák, nem elég átláthatók, és segítségükkel a két cég háttérbe tudja szorítani egyes hirdetők érdekeit.

A két óriáscég ezenkívül a hírek terjesztésébe is beleavatkozik, és ezzel kárt okoz a médiacégeknek, illetve megnehezíti az olvasók dolgát, hogy megbízható információkhoz jussanak.

Az ACCC azt javasolja, hogy hozzanak létre egy új testületet, amely kivizsgálja, hogy a Google s a Facebook miként rangsorolja a hirdetéseket és a híreket.

A két érintett óriáscég egyelőre nem reagált a bejelentésre, de korábban mindketten kinyilvánították elkötelezettségüket az álhírek terjedésének megakadályozására.

Forrás: computerworld.hu / accc.gov.au