http://komlomedia.hu/interreg-refresh2020/14-iq-light/8870-a-deutsche-post-es-a-dhl-onvezeto-teherautokra-allhat-at#sigProId1cc8e7412d
Az Nvidia nemrégiben bejelentett Drive PX Pegasus platformja iránt több autóipari szereplő is érdeklődik, akik 2018 folyamán kaphatják meg a platform tesztváltozatát, így a vele felszerelt önvezető autók érkezésére még néhány évet várni kell. Ezek legkorábban is csak 2020 környékén mutatkozhatnak be.
A Drive PX Pegasus a jelek szerint nem csak a személyautókban, illetve az úgynevezett robot-taxikban kaphat helyet, hanem a fuvarozással foglalkozó vállalatok járműflottáját alkotó teherautókban is. Holland értesülések alapján a Deutsche Post, azaz a Német Posta elsőként vetheti be az Nvidia új önvezető technológiáját, ezáltal forradalmasíthatja a csomagszállítást.
Az önvezető teherautókban óriási lehetőségek rejlenek: segítségükkel könnyedén, automatizáltan lehet felvenni a csomagokat, majd azokat vagy a telephelyre, vagy a körzeten belül található címzetthez lehet szállítani. Ehhez az önvezető technológia mellett olyan infrastruktúrára is szükség van, ami segít az önvezető teherautók kiszolgálásában, maguknak a járműveknek pedig képeseknek kell lenniük a csomagok hatékony kezelésére és a felhasználók megbízható azonosítására is.
Hogy miért lehet érdemes elsőként az önvezető teherautókban bevetni az új technológiát? Egyrészt ezek a járművek kiszámíthatóbban közlekednek, lassabbak és kevésbé agilisak, mint egy személyautó, másrészt emberek helyett csomagokat szállítanak, amelyeket biztosítás védhet, így egy-egy baleset nem feltétlenül okozhat tragédiát és nem feltétlenül követelhet emberéleteket. Plusz az önvezető teherautókat központilag menedzselhetik is, így valamilyen szintű figyelem mellett dolgozhatnak. Ezeknek az önvezető járműveknek így csak a környezetükre és a környezetükben található emberekre kell majd odafigyelniük, utasaikra nem, hiszen azok nem lesznek.
A DHL teherautóit várhatóan a ZF Friedrichshafe vértezheti fel az önvezető funkció bevetéséhez szükséges hardverkomponensekkel, beleértve a normál méretű rendszámnál egy picit kevesebb helyet foglaló Nvidia Drive PX Pegasus platformot is. Mivel a ZF majd csak 2018 vége felé kapja meg a Drive PX Pegasus platformot, így az önvezető teherautók éles tesztelése csak később, valamikor 2019 folyamán kezdődhet meg, az első önvezető teherautók pedig majd csak 2020-ban, vagy még később állhatnak szolgálatba.
Forrás: ipon.hu / nvidianews.nvidia.com