http://komlomedia.hu/13-iq100/5234-szabadteri-reklamokban-is-johet-a-3d-megjelenites#sigProId833373bdde
Teljesen új generációs kültéri kijelzőket lehet létrehozni egy osztrák találmánynak köszönhetően.
A jövőben a szurkolók vagy akár a sétálók is 3D-ben láthatnak majd bizonyos tartalmakat. Ezt az az új rendszer teszi lehetővé, amelynek a kifejlesztésében komoly szerepet vállalt a Bécsi Műszaki Egyetem. Alapelve szerint egy lézerrendszer eltérő fénysugarakat küld különböző irányokba és az eltérő szögekből látva más-más képek válnak láthatóvá. Az alapötlet 2011-ből származik. A TriLite Technologies egy újszerű képernyőt akart megalkotni és a fejlesztések során a Bécsi Műszaki Egyetem három intézetével is együttműködött. A cég és az intézmények közösen hozták létre az első prototípust, amely felbontása csupán 5 x 3 képpont volt, de bebizonyosodott, hogy az elképzelés működőképes.
Jörg Reitterer, a TriLite Technologies munkatársa elmondta, hogy jelenleg a második prototípust készítik, amely a színes képeket már sokkal jobb felbontással képes megjeleníteni. Ulrich Schmid professzor hozzátette, hogy minden egyes 3D-pixel (amit trixelnek is neveznek) lézerekből és mozgatható tükörből áll. Az utóbbi balról jobbra irányítja a lézersugarakat és eközben a lézer intenzitása folyamatosan változik, így különböző lézersugarak küldhetők az egyes irányokba.
A kifejlesztett képernyőt körbe lehet sétálni és a megmutatott tárgyak különböző oldalakról is megtekinthetők. A 3D-hatás megfelelő megélésének egyetlen feltétele van, hogy a néző kellő távolságban legyen a kijelzőtől. Amennyiben valaki túl messze van, akkor olyan, mintha egy hagyományos 2D-s filmet látna.
Szükség volt egy megfelelő videoformátumra is, amit szintén a kutatók fejlesztettek ki. Franz Fidler, a TriLite Technologies műszaki vezetője szerint a mai 3D-mozifilmek is átkonvertálhatók az új formátumba, de a felvételek eleve ebben a formátumban is elkészíthetők. A kijelző előnye továbbá, hogy akár erős napfényben és kifejezetten reklámok bemutatására is jól használható. Sőt, lehetővé válik, hogy minden oldalról más-más reklámot lehessen látni. A technológiát már szabadalmaztatták, a következő prototípusokat az év közepéig készíthetik el és az első kiforrott modelleket jövőre dobhatják piacra.
Forrás: sg.hu Kattintson ide...