Az új rendszert már több bányában is alkalmazzák. A Rio Tinto nevű brit-ausztrál konszern a Yandicoogina és a Nammuldi nevű bányában egyaránt önállóan közlekedő tehergépkocsik segítségével szállítja el a kitermelt vasércet. Mindez a hagyományos sofőrös szállításnál biztonságosabb, olcsóbb és a járműveknek még szünetet sem kell tartaniuk. A bányadömpereket egy 1200 kilométerre lévő vezérlőközpontból irányítják.

A társaság reményei szerint ez a szállítási módszer sokkal hatékonyabb lesz a hagyományosnál. Josh Bennett, az óriáscég képviselője közölte, hogy ha a vezetők elfáradnak, akkor pihenniük kell, így azonban kikerülhetik ezt a dolgot. Csökkenthetők az üzemeltetési költségek, ami által évente teherautónként 500 munkaóra takarítható meg. Ráadásul megspórolhatók az egyéb kiadások is, például a sofőrök bányába szállítása, elszállásolása és ellátása.

Yandicoogina és Nammuldi mellett ilyen robot bányadömperek közlekednek a Downs 4 bányában is. A Rio Tinto összesen 69 önállóan közlekedő tehergépkocsit alkalmaz, amelyek részét képezik a cég Mine of the Future nevű automatizálási koncepciójának. Ebben a robot teherautók mellett helyet kapott egy szintén önállóan üzemelő fúró is, amelyet 2008-ban teszteltek először, valamint a vezető nélküli tehervonatok, amelyek szintén a vasércet szállítják el a bányákból.

Forrás: sg.hu Kattintson ide...

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 520 997 megtekintés

Videó: 52 190 296 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7460960

Jelenleg az oldalon

6
Online

Interreg CE1013 REFREsh