Közös drónfejlesztési projektet kezdeményez a német-francia Airbus Defence & Space, a francia Dassault Aviation és az olasz Alenia Aermacchi.

A három légi- és hadiipari társaság hétfőn Berlinben ismertetett terve szerint közepes repülési magasságú, hosszú repülési idejű, pilóta nélküli gépet fejlesztenének védelmi célokra. Az első lépésben a német, a francia és az olasz kormánnyal egyeztetnének arról, hogy milyen kívánságoknak, szükségleteknek kell megfelelnie egy ilyen drónnak.

A fejlesztést kizárólag a megrendelőknek kellene finanszírozniuk - mondta Bernhard Gerwert, az Airbus Defence & Space vezérigazgatója, hangsúlyozva, hogy "saját pénzt nem teszünk a projektbe". Hozzátette, hogy felderítési feladatok ellátására szolgáló repülőgépet kívánnak kifejleszteni, amelyet azonban fegyverek hordozására is alkalmassá lehet tenni, de ebben a politikailag kényes ügyben a megrendelőnek kell döntenie.

Az egyeztetés a kormányokkal másfél-két évig tarthat, és 2020-ra elkészülhet a drón, amely az európai együttműködés révén nemcsak kedvező árú, hanem biztosan meg is kapja a repülési engedélyt az európai hatóságoktól - mondta a szakember.

Német részről Ursula von der Leyen védelmi miniszter reagált a bejelentésre. Üdvözölte a tervet, de hangsúlyozta, hogy a tárca legkorábban csak hónapok múlva, a drónbeszerzésről tervezett parlamenti vita után hozhat döntést az ügyben.

A német konzervatívok és szociáldemokraták koalíciós szerződése alapján a német hadsereget fel kell szerelni felderítésre alkalmas drónokkal, és a kormányak arra kell törekednie, hogy a pilóta nélküli repülőgépet európai együttműködéssel fejlesszék ki.

A koalíciós szerződésben az előző ciklusban szerzett rossz tapasztalatokból levont tanulságokat rögzítették. Akkor a konzervatív-liberális koalíció kénytelen volt leállítani az amerikai Northrop Grumman Global Hawk nevű drónjának továbbfejlesztésére irányuló projeket, amelyre már elköltöttek nagyjából félmilliárd eurót. A döntést azzal indokolták, hogy ésszerűtlenül sok pénzbe kerülne olyan állapotba hozni a repülőgépet, hogy a siker esélyével próbálkozhassanak a repülési engedély beszerzésével. A fő probléma az volt, hogy az amerikai partner a helyi jogszabályoknak megfelelően nem adta ki a jármű teljes tervdokumentációját, amely nélkül viszont nem lehet repülési engedélyt szerezni. Ezért egy sor amerikai gyártású alkatrészt, berendezést ki kellett volna cserélni a már elkészült prototípusban.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 516 130 megtekintés

Videó: 52 188 614 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7460790

Jelenleg az oldalon

7
Online

Interreg CE1013 REFREsh