A Renault autógyár csütörtökön megerősítette, hogy a francia hatóságok házkutatást tartottak a vállalat több részlegénél a Volkswagen-motorok emissziós értékeivel kapcsolatos botrányt követően indított vizsgálat keretében, de nem találtak csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motort.

Ségolene Royal környezetvédelmi miniszter késő délután tartott sajtótájékoztatóján elismerte, hogy csaló szoftvert valóban nem találtak, de a vizsgálat adatai szerint a dízelmotorral működő Renault-modellek károsanyag-kibocsátása meghaladja az engedélyezett szinteket.

Az autógyár részvényének árfolyama 10,28 százalékos veszteségben, 77,75 eurón zárta a napot a párizsi tőzsdén, de a nap folyamán több mint húsz százalékos mínuszban is állt, amikor a szakszervezeti képviselők bejelentették, hogy a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes) versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal január 7-én házkutatást tartott a Renault autógyár hivatali helységeiben.

A tőzsdéről érkező kellemetlen hírek után, a másik nagy autógyártó, a PSA Peugeot Citroen jelezte, hogy náluk nem volt házkutatás, és a motorok hatósági tesztelésekor semmilyen probléma nem mutatkozott.

A Renault esetében a cég székhelyén a Párizs közeli Boulogne-Billancourt-ban, valamint a két nagy fejlesztő központban, a fővárostól délre és nyugatra voltak házkutatások a vezetőség szerint. A vizsgálatok pontos idejét azonban nem jelölte meg a cég.

A Renault a házkutatásokat olyan "nyomozati kiegészítésnek" nevezte, amelyek célja, hogy a Volkswagen-botrányt követően Franciaországban felállított független technikai bizottság "az első vizsgálati elemeit véglegesen megerősítse". Az autógyár szerint az eddigi tesztek nem jeleztek csalásra lehetőséget adó szoftverekkel üzemelő motorokat a Renault-járművekben.

A Volkswagen autógyár károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat.

A France Inter közszolgálati rádió már a környezetvédelmi miniszter sajtótájékoztatója előtt arról számolt be, hogy a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak. Ségolene Royal közölte, hogy a Renault és a két külföldi márka esetében is azt állapították meg, hogy a szén-dioxid- és a nitrogén-oxid kibocsátásának szintje meghaladja az engedélyezettet, de csalást lehetővé tévő szoftverekkel egyik sem volt felszerelve. A francia környezetvédelmi miniszter nem nevezte meg a két külföldi autómárkát.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters

Nézettség összesen

Cikk: 79 494 403 megtekintés

Videó: 52 178 088 megtekintés

MTI Hírfelhasználó

Látogatók

Összesen7459864

Jelenleg az oldalon

5
Online

Interreg CE1013 REFREsh